wordt de wayong uitkering van mijn zoon bij mij inkomsten gerekend heb zelf ook een ww uitkering(ziektewet)

wayong

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je zit in de zw, of in de ww...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WOJONG
met een J dus Wet Arbeidsongeschiktheidsvoorziening Jonggehandicapten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WAJONG dus..
goeiemiddag....

Antwoorden (3)

jazeker hij is inwonend dus of het nu je vrouw of je zoon is. dat wordt meegeteld.
onderstaande is niet geheel gelijk maar denk dat je wel kan aanvoelen dat ook hij meetelt.
14 jaar geleden
bovenstaande klopt voor geen meter. Ww is gebasseerd op jouw werkverleden daar hebben andere inkomsten geen invloed op. Alleen als er een toeslag op de ww wordt aangevraagd wel. Ook nu je via de ww in de ziektewet zit wordt de wajong niet als inkomsten gezien. Dus je wordt niet op je ww gekort door zijn wajong
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf een WIA uitkering, is bijna het zelfde als een Wayong.
Een van de verschillen is dat ik pas op latere leeftijd autistisch verklaard ben.
En ik krijg 80% van mijn laatst verdiende loon, van toen ik werkte.

Het lijkt me heel sterk dat je gekort gaat worden, want jij moet gewoon je dagelijkse boodschappen enz kunnen kopen, en hij krijgt niet voor niets die uitkering.

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=22807

Toegevoegd na 24 minuten:
Dit is een forum waar je je vraag kunt stellen, moet wel even regristrerenhttp://www.welderforum.nl/phpbb3/index.php?sid=90f1e117f96b475e6536da36ee30cd5d

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik merk dat je hem helaas niet zo kunt aanklikken.
Ik had er wel 2 enters tussen gezet, maae hij zet het toch aan elkaar.
Dus ben bang dat je het even moet overschrijven

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb het antwoord al gevonden op het forum.

http://www.welderforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=529&sid=90f1e117f96b475e6536da36ee30cd5d