waarin zit het verschil tussen belastbaar loon minus belastingen/kortingen en uitbetaald loon - Zoeken

Ik heb een jaaropgave met het belastbaar loon wat, als ik de belastingen en de kortingen ervan afhaal, niet overeenkomt met het daadwerkelijk uitbetaalde loon.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zou een wonder zijn als het wel hetzelfde was...

Het belastbaar loon is het loon waarop de loonheffingstabel wordt losgelaten. Dat belastbaar loon bestaat uit bijv. het salaris, vakantietoeslag, bonus, BHV-vergoeding, winstuitkering e.d.
Maar met het belastbaar loon -/- het bedrag loonheffing, heb je meestal nog niet het nettoloon.

Het werknemersdeel van het pensioen wordt bijv. in mindering gebracht voor de loonheffing wordt berekend. En werkt dus door in de hoogte van het nettoloon. Een 'normale' reiskostenvergoeding leidt tot een hoger 'uit te betalen bedrag' maar doet niets in het belastbare loon. Een inhouding voor de personeelsvereniging leidt tot een verlaging van het uit te betalen bedrag maar doet ook niets in het belastbare loon.

Toegevoegd na 8 uur:
Om de effecten van het bovenstaande te zien zou je eens kunnen kijken op http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto en door het invoeren en weglaten van bedragen kijken hoe deze doorwerken in het nettoloon.
Computoon
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het Forum Romanum getuigt van de ontstaansgeschiedenis van het Romeinse reik en is te vinden in Italië. Om precies te zijn in de stad Rome. Het verbaast mij dat u er niets van kunt vinden. Zie Wikipedia.