Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Auto zakelijk in de lease, belastingaftrekbaar, hoe werkt dat?

Ik ben aan het kijken of ik een autootje er zakelijk bij kan leasen voor een werknemer.
Een klein autootje in de zuinigste categorie met 14 % bijtelling, kosten per maand aan lease ongeveer 280 Euro.
100% zakelijk gebruik, niets prive.
Hoe werkt dat dan met de belasting? Kan ik het ding opvoeren als kosten?
Ik heb zelf 0 verstand van dit soort zaken, daar heb ik een boekhouder voor maar ik wil het wel eens van een ander horen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
729

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het beste kunje die informatie gwoon aanvragen bij de belastingdienst, dan weet je zeker dat je niet de fout ingaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een auto op de zaak hebt staan en die ter beschikking stelt aan de werknemer kan je sowiezo alle kosten van die auto aftrekken van de belasting.
Zolang die werknemer niet prive in die auto rijdt heb je ook geen last van enige vorm van bijtelling. Hiervoor is wel noodzakelijk dat je een "verklaring geen prive-gebruik auto" laat invullen door je werknemer en dat je werknemer voor die auto een 100% sluitende kilometeradministratie bijhoudt, waaruit blijkt dat die werknemer ook niet prive in de auto heeft gereden (althans... niet meer dan 500 km op jaarbasis).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding