zorgtoeslag status is verwerkt, wanneer krijg ik nu werkelijk de toeslag?

Ik heb zorgtoeslag aangevraagd. Op mijntoeslagen kun je de status bekijken. Hier staat bij dat de status verwerkt is. Ik weet niet of het er toe doet dat ik in het verleden toeslag had, stopgezet, en nu weer aangevraagd.
De status is nu verwerkt, op de website van de belastingdienst staat dat als het verwerkt is, je bij de eerstvolgende betaaldag het bedrag kan verwachten. Klopt dat? Wanneer kan ik de uitbetaling verwachten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

20ste van de maand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Maar deze keer zal het de 21e zijn, omdat de 20ste Pinkstermaandag is en alle banken dan gesloten zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dat is de normale betaaldag de 20ste dat weet ik en 21e als het een weekend is.
Mijn vraag gaat eigenlijk erover of ik nu nog 8 weken moet wachten of dat ik er van uit kan gaan dat het ook verwerkt is?
Is er een verschil in helemaal als ' nieuw' toeslag aanvragen of hem opnieuw activeren. Geldt voor beide gevallen een tijd van 8 weken?
Is het zo dat als de status verwerkt is, de betaling de eerstvolgende betaaldag is of moet je eerst een brief krijgen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar haal je die 8 weken wachttijd vandaan?..