Wat gebeurt er als je 2 banen hebt (16 jarige) en elke dag werkt?

Ik ben van plan om aan een tweede baan te beginnen. maar ik heb gehoord dat je dan belasting moet betalen. Kan iemand mij uitleggen over wat en hoe?

En wat ik moet doen? dus ik wil graag tips. dank je.

ik heb op de sites gezocht, maar ik snap er geen letter van.
veel moeilijke woorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je per uur precies evenveel bruto verdient bij baan 1 en bij baan 2 maakt het achteraf niets uit of je 60 uur bij baan 1 werkt of 30 uur bij baan 1 en 30 uur bij baan 2.
Dus gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Twee banen op een dag, daar kan je erg moe van woden.

Antwoorden (1)

Niks aan de hand, gwoon doen die tweede baan.
Maar denk er wel aan dat slechts op 1 baan de loonheffingskorting van toepassing kan zijn. Op de baan met het hoogste inkomen - wel loonheffingskorting. Op de tweede baan - geen loonheffingskorting. En na afloop van het jaar even kijken of belastingaangifte loont.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je teveel verdient in een kwartaal komt de kinderbijslag voor je ouders in gevaar. Het SVB (Sociale Verzekeringsbank) geeft de volgende informatie:

Uw kind mag tot € 1.266 netto per kwartaal bijverdienen. Als uw kind € 1.266 of meer verdient komt de kinderbijslag voor dat kwartaal in zijn geheel te vervallen. Tijdens de zomervakantie van 2013 mag uw kind met vakantiewerk € 1.300 netto extra bijverdienen. U bent wel verplicht om elk inkomen hoger dan € 800 netto per kwartaal aan de SVB door te geven.
Lees ook: http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/levensloop/hoeveel_bijverdienen/
fisbel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag niet riekanon... Dat is illegaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee het mag wel.... Maar zeer onverstandig
fisbel
11 jaar geleden
Tot een inkomen van ruim € 6000 kan de loonheffingskorting op alle baantjes worden toegepast zonder dat er achteraf bijbetaald moet worden.