Is de Volkswagen Polo Bluemotion nog steeds wegenbelastingvrij?

Dit model was bij de introductie wegenbelastingvrij, maar een tijdje geleden hoorde ik dat ze dat willen afschaffen/afgeschaft hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

De huidige belastingvoordeel-regeling geldt nog tot eind 2013.
Zowel Volkswagen.nl als Wegenbelastingvrij.net zijn hier duidelijk over.
Of er in 2014 nog (afgeslankt) voordeel te behalen is, is nog niet bekend.

De Polo BlueMotion is zakelijk én privé gezien een goede investering. Hij is als enige vijfzits auto met dieselmotor ingeschaald in de zeer gunstige 14%-categorie van de fiscale bijtelling. Daarnaast is hij ook nog eens vrijgesteld van wegenbelasting en hij is BPM-vrij – dat draagt bij aan de gunstige aanschafprijs. Voor meer informatie ga naar Polo BlueMotion modelpagina.

Zonder wegenbelasting en BPM rijden:
De Nederlandse overheid is gek op groen. En dat stimuleert zij ook, ondermeer door milieuvriendelijke auto's fiscaal te steunen. En daar kunt u van profiteren! Rij nu in een auto zonder BPM en wegenbelasting.
Belastingvoordeel tot 2014
Wij laten alle auto's zien die zonder belasting kunnen worden aangeschaft. En in Nederland scheelt dat nogal wat, de BPM en wegenbelasting maken een groot deel uit van de kosten van het rijden van een auto. Let wel op, deze gunstige belastingregeling loopt nog maar tot 2014, dan wordt de vrijstelling van de wegenbelasting afgeschaft. En u doet nog iets voor het milieu ook. Kijk rond bij het overzicht van auto's zonder BPM en overzicht auto's zonder wegenbelasting welke auto u bevalt. Lees hier het laatste nieuws over wegenbelastingvrij rijden.