Wat zijn de grote voordelen aan een kwartaal aangifte dat je doet bij de belastingdienst ten opzichte van een jaar aangifte?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Grootste voordeel is dat je gespreid betaald. Vier keer per jaar een relatief klein bedrag betalen is prettiger dan ineens een groot bedrag moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grote voordeel is dat je als kleine ondernemer weet waar je aan toe bent.
en de kosten kunt verdelen in 4 aangifte's.
Zo kom je niet in 1 keer voor een enorm bedrag te staan.
Veel startende ondernemers zien alleen het saldo op hun rekening en vergeten soms wel eens dat er ook nog belasting betaald moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van de andere nog niet genoemde voordelen vind ik, is dat je foute boekingen er nog gemakkelijk uit kunt halen. Na een jaar weet je echt niet meer wat je eventueel fout geboekt hebt. Na een kwartaal is de puzzel nog te overzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 't idee dat je als ondernemer niet zelf mag bepalen hoe vaak je aangifte doet. Volgens mij bepaald de Belastingdienst dit.