Hoe lang duurt het voordat je belasting terug hebt over eerdere jaren na de aangifte?

Ik heb voor 5 jaar ineens inkomstenbelasting ingevuld. Bleek dat ik een hele hoop terugkreeg. Hoe lang duurt zoiets? Ik heb inmiddels 2011 ontvangen. Maar de andere jaren hoor ik (nog) niks van.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even een update. Ik heb inmiddels 2008 vandaag in de bus gehad. Hopelijk volgt de rest ook zo dan.

Antwoorden (1)

Dat duurt meestal niet lang - meestal 6 tot 12 weken. Als er gelijktijdig wordt ingediend komt de teruggave over de oudste jaren meestal het snelst.

Maar een Wet van Meden en Perzen is de hierboven genoemde termijn niet. Zeker als de aangifte buiten de 'normale' aangifte valt. Of als er een fiscaal partner is.
Of als er in het verleden onregelmatigheden zijn geweest.

Maar dat lijkt me hier niet van toepassing.
Dus lang zal het niet duren.

NB: officieel mag de Belastingdienst er 3 jaar over doen!
Maar dat geldt voor belastingplicht. Dus aangifte 2011 kan zelfs nog tot eind 2014 in de belasting-pijplijn zitten.
fisbel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er geen gekke dingen in staan (zoals geen inkomen maar wel 'n huis enz) dan zal er idd met 6 á 12 weken een aanslag zijn.