Ik heb op 4 juni 2012 een Beschikking vd Huurtoeslag 2010 gekregen dat ik een bedrag ontvang, maar mijn vraag is, ontvang ik die daadwerkelijk ook?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

U krijgt dit bedrag omdat uw toetsingsinkomen van u alleen of indien van toepassing voor u en uw partner samen hoger was opgegeven dan het vastgestelde verzamelinkomen of inkomens 2010.

U vergelijkt uw inkomen(s) zoals vermeld op de voorlopige beschikking huurtoeslag 2010 met het verzamelinkomen 2010 zoals vermeld in uw aangifte 2010. U zult zien dat uw inkomen hoger was opgegeven dan uw uiteindelijke definitief vastgestelde belastbaar inkomen.

Als uw aanslag 2010 definitief is geworden volgt circa 6 weken later de verrekening met de huurtoeslag. Hierbij zijn er drie mogelijkheden: u krijgt geld terug (het inkomen stond te laag), de beschikking is nihil (het inkomen stond precies goed) of u moet een bedrag terugbetalen (het inkomen was te hoog opgegeven.

NB: de Belastingdienst wijzigt uw inkomen niet. Vergelijkt u even uw inkomen zoals vermeld op de voorlopige beschikking huurtoeslag 2012 met wat u werkelijk verdient. Als uw werkelijke inkomen teveel afwijkt met het opgegeven inkomen dient u een inkomenswijziging in te sturen. Dat kan via: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/aanvragen_en_wijzigen/wijzigingen_doorgeven/wijzigingen_2012/werk_inkomen_en_vermogen/mijn_inkomen_verandert/mijn_inkomen_verandert
fisbel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit was een zeer duidelijke antwoord waar ik heel wat aan heb gehad, Bedankt!

Andere antwoorden (2)

In de brief hoort te staan hoe dit bedrag naar jou toe gaat komen. Het wordt als eerste verrekend met openstaande schulden, de rest zal worden overgemaakt naar jouw rekeningnummer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gat idd gebeuren, omstreeks de 22e van elke maand wordt het bedrag op jouw bankrekening overgemaakt.
Waarom twijfel je daar aan?