Moet je belasting betalen om reclame (advertenties) op je auto te hebben staan en hoeveel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Je ontvangen vergoeding dien je in box 1 aangeven, als inkomen uit overig werk.
In de bronsite vind je een bedrijf dat bemiddelt in 'reclame rijden'.

Als je je auto helemaal vol zou laten bestickeren, is de maximumvergoeding euro 3024.- jaar. Uiteraard zijn er regels van dat bedrijf, zie de bron.
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als deze reclame je inkomsten oplevert, dan moet je over dit bedrag inkomenstenbelasting betalen.

tarief hangt af, van in welke tariefgroep je zit.
11 jaar geleden
Als er sprake is van een BRON van inkomen ben je feitelijk belastingplichtige voor de inkomstenbelasting.

Als je dus reclame op je auto laat plaatsen èn je daar op gezette tijden geld voor ontvangt, ben je in principe over die inkomsten belasting verschuldigd.

Over de hoogte van de te verwachten bedragen kan ik je niets vertellen. Dat hangt o.a. af van de hoogte van je andere inkomsten èn natuurlijk van de hoogte je reclame inkomsten.

Groet,

Ton