Ik heb 135 uur vakantie dagen staan.1 juli start ik bij een andere baas. beter mijn uren in 1x uit te laten betalen, of over een overlapende periode?

Door het verkrijgen van een zomerbaan, waar ik in totaal voor 2 maanden 2400 euro voor ga verdienen, ga ik mijn huidige baan opzeggen. Ik wil graag weten of het verstandig is mijn restant aantal uren uit te laten betalen in een keer, en dus geen overlap heb met een tweede baan. of dat ik mijn uren moet spreiden over 2 maanden, en dus geen extra belasting hoef te betalen. mijn jaarsalaris is onder de 10.000 als studentzijnde.
kan iemand mij hier passend advies voor geven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het maakt wel uit in de maand zelf. Als je over de grens gaat door een hoger inkomen die maand betaal je meer belasting. Maar aan het eind van het jaar berken je je aangifte over het hele jaar, dus zou je te veel betaalde belasting terug krijgen. Echter voor het uitbetalen over meerdere maanden zit wal wat andere punten. ga je voor een andere werkgever werken , kan je maar 1 keer loonheffingskorting toepassen en dus zou je of toch weer meer belasting betalen en het terug moeten halen. Of als beide werkgevers het wel doen moet je juist gaan terugbetalen. Verder is de vraag of een werkgever waar je uit dienst bent nog wel een paar maanden wil doorbetalen. Je bent dan op papier namelijk nog steeds in dienst.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100