Hoe werkt een coffeeshop?

Ze zijn legaal, maar hoe werkt dat de belastingen?
Want hoe de wiet binnenkomt is niet legaal.
Moet de belastingsdienst dan geen afschriften of bonnen zien van deze handel??
Dus eigenlijk is het van je hocus pokus en er is wiet in de shop?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Met een maximum van 500 gram wordt de verkoop van wiet en hasj gedoogd in de coffeeshop, ook hier wordt gewoon belasting over betaalt door de coffeeshop houder.
Als blijkt dat in de boekhouding staat dat er in een maand een kilo is verkocht wordt dit niet gedoogd en dat zal een strafrechtelijk onderzoek als gevolg kunnen hebben zoals is gebeurt bij coffeeshop Checkpoint in Zeeland.

Wat echter wel erg raar en vervelend kan zijn is dat als een coffeeshop eigenaar zijn inkopen doet, en dus in zee gaat met mensen die in strijd zijn met de wet, hij ook niet is verzekerd, of aangifte kan doen. Want het kopen van 500 gram wiet is verboden, en niet gedoogd. dus als hij rotzooi koopt dan heeft de eigenaar geen poot om op te staan. Maar waarom denk je dat nederland geen haast heeft met het afschaffen van het gedoogbeleid? Omdat het om heel veel belasting centen gaat, en daar is Nederland onderhand rijk van geworden.

Toegevoegd na 4 minuten:
wacht ik zit te liegen de 500 gram geld als max vooraad en heeft dus geen maandelijkse beperking, de rest klopt wel volgens mij.

Toegevoegd na 6 minuten:
En als jij zo giga veel verkoopt dan zien ze best wel dat je meer dan 500 gram moet hebben als voorraad, als je B.V gemiddeld een kilo per dag verkoopt.

Toegevoegd na 13 minuten:
De boekhouding wordt gewoon bijgehouden en wordt dus gedoogd met de regel van 500 gram max. voorraad, en ook de frisdranken, chips, en wat niet al, alles staat er in net als elke andere winkel dat is ook raar maar dat is juist het gedoogdbeleid, het mag niet, maar we doen er niks aan..Dus je betaalt gewoon belasting over de verkoop van softdrugs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed verhaal, maar ik mis de uitleg over de boekhouding van de inkoop. Elk bedrijf of onderneming is toch verplicht om tot in de detail aan te kunnen tonen van wat ze inkopen?

Andere antwoorden (1)

'Coffeeshops betalen 400 miljoen belasting'

AMSTERDAM - Coffeeshops dragen jaarlijks zo'n vierhonderd miljoen euro af aan de schatkist. Volgens schattingen van het televisieprogramma Reporter verkopen de ruim zevenhonderd gedoogde coffeeshops elk jaar ongeveer 265 duizend kilo softdrugs, vooral in Nederland geteelde wiet.