Kan ik mijn privé testament ook zakelijk opvoeren?

Ik heb een aantal bedrijven, ik heb vanmiddag alles goed geregeld bij de notaris m.b.t. mijn testament.

Helaas door omstandigheden is mijn relatie verbroken, wij hadden samen een kind. Ik wil met mijn testament voorkomen dat er iets bij mijn ex-partner uitkwam middels een tweetraps testament. Hier zou bij overlijden van mezelf én mijn zoon worden voorkomen dat het uiteindelijk bij mijn ex-partner uitkomt.

Nu heb ik dit gedaan om mijn bedrijven te beschermen tegen mijn ex-partner, ik heb nu een rekening gehad privé, maar ik vind persoonlijk dat dit best zakelijk opgevoerd mag worden. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak het aan mij over. Ik doe het op alvorens je ex er bij kan. :p

Antwoorden (2)

Nee, dat kan je echt niet als zakelijke kosten opvoeren. Het zijn overduidelijk kosten die alleen een privé-karakter hebben. Een testament gaat per definitie om het nalatenschap van een persoon. Dat daar een bedrijf in zit (in de vorm van aandelen van een B.V. of een eenmanszaak) verandert aan het privékarakter niets. Het is en blijft een document dat jouw persoonlijke nalatenschap regelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aantal bedrijven en onder de kosten van de notaris uit willen komen omdat je de MOEDER van je eigen KIND wilt onterven en geen accountant die je daarover kan inlichten?
Mijn maag draait zich om.