Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vereken ik negatief loon,als ik geen belasting hoef te betalen?

vorig jaar heb ik aan het uwv een bruto bedrag terugbetaald,(teveel betaalde ww over 2008)de loonheffing kan ik verrekenen met de te betalen belasting van 2011 alleen hoef ik geen belasting af te dragen dus valt er weinig te verrekenen,ben ik de betaalde loonheffingen dus "kwijt"??"

Op de jaaropgave van het uwv staat ook niet een bedreg ingevuld bij loonheffingen en het bedrag bij loon is veel minder (netto??)dan het bedrag wat ik heb terugbetaald.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

U vermeldt uw negatieve inkomsten bij: loon (inkomsten uit tegenwoordige arbeid) OF u vermeldt uw inkomsten bij uitkering e.d. (inkomsten uit vroegere arbeid / zoals WAO / WIA inkomen of werkloosheidsuitkering, pensioen).

Dit inkomen vult u dus in zoals u dat gewend was. Maar u zet er een MINNETJE (-) voor. Het inkomen is immers negatief. Het inkomen wordt in mindering gebracht op uw andere inkomsten.
NB: U hoeft niets in te vullen bij loonheffing of arbeidskorting. Het programma verrekent dit automatisch.

Denkt u er aan ook uw andere inkomsten aan te geven. Aan te raden is de Vooringevulde Aangifte (VIA) te downloaden. Daarin is zeer waarschijnlijk ook dit negatieve inkomen opgenomen. U heeft voor het downloaden van de VIA wel DIGID nodig om uw gegevens binnen te halen.
(Lees meer...)
fisbel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iemand heeft de tekst verkeerd begrepen, die heeft bij het antwoord een minnetje er onder gezet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding