Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor schoolkosten zou je kunnen aangeven als je belastingaangifte doet en als de maximum €500 is, is €400 invullen dan gebruikelijk?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
789
fisbel
12 jaar geleden
Eerst dient vastgesteld te worden: val je onder de wet studiefinanciering. Het antwoord hierop ja / nee is van cruciaal belang tav een te geven antwoord.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het lijkt me duidelijk dat het de bedoeling is dat je een bedrag opgeeft wat je daadwerkelijk hebt uitgegeven. Het is dus niet de vraag wat gebruikelijk is, het gaat erom wat jij hard kunt maken indien de belastingdienst vragen heeft (lijkt me onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk). Ik denk dat je hier zelf het beste antwoord op kunt geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds wanneer is het maximum 500? Ik dacht dat de drempel 500 was. Alles eroverheen was juist beter geloof ik.

Wat je kan opgeven?
Lesgeld
Lesboeken
Hardware (laptop, camera)

Toegevoegd na 45 seconden:
En ja, idd altijd naar waarheid opgeven, heb je geen bonnen meer of bevestigingen van gemaakte kosten, kun je het ook niet opgeven.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Inderdaad interesant, heb een hele dure opleiding, waarvan ik nog 2000 euro moet betalen :-)
fisbel
12 jaar geleden
Sanzo: de drempel van € 250 is weliswaar aangekondigd in het Belastingplan 2012 maar is slechts een vooraankondiging. De drempel van € 250 gaat pas miv belastingjaar 2013 in. Dit vanwege een samenhangend pakket in regelgeving tav het vitaliteitsparen. Ingaand dus per 1 januari 2013.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding