Als de pensioenleeftijd 67 wordt, veranderd dan automatisch en op dezelfde datum ook de leeftijd waarop de lagere belastingtarieven gelden?

Nu is dat 65 jaar, net als de pensioendatum.
Als je doorwerkt na je 65e en het lagere tarief geld dan al wel, dat zou wel mooi zijn. Je hoort er nooit iets over eigenlijk, in alle discussies.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt pensioen en AOW, samen is dat je inkomen als je niet meer werkt. In theorie kun je je pensioen vanaf je 65e blijven krijgen, de AOW is wat naar 67 zal worden gebracht.

De meeste pensioenfondsen zullen door de bedrijven die ze aansturen wel worden aangemaand om ook 2 jaar mee te schuiven, dat scheelt het bedrijf namelijk 2 jaar pensioenpremie, dat ze daarmee bij hun bedrijfsresultaat (lees: topman-bonussen) kunnen optellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die JJ1;

Ga er maar gerust van uit dat iedereen die twee jaar langer doorwerkt ook twee jaar langer op dezelfde voet belasting afdraagt. Het hele idee erachter is namelijk dat het geld op gaat leveren. Wat enkele vooraanstaande economen overigens nu al ernstig in twijfel trekken.