Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een elektronisch apparaat uit de VS importeren. Nou staat er op een site dat ik omzetbelasting moet betalen. Hoeveel is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
497

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omzetbelasting, doorgaans BTW genoemd (Belasting Toegevoegde Waarde), is een percentage van de waarde.
De waarde is de prijs die betaald moet worden om het apparaat in Nederland te krijgen, dus meestal factuurbedrag (of vervangend gegeven) + vrachtkosten +eventuele accijnzen etc.
Daarop komen nog inklaringskosten en vrachtkosten in Nederland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is gewoon 19% over de aankoop som
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
Omzetbelasting? In de VS kennen ze sales tax, dat je moet betalen bovenop het bedrag dat je moet betalen. Als je importeert, moet je nog wel 19% BTW betalen + nog eventuele accijnzen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19%
maar als je het gewoon op laat sturen, zal het in een (groot) deel van de gevallen 0% zijn.

Wat is de prijs en hoe groot is het?
Ik bestel wel eens wat, maar vaak gaat het gewoon door, dat zijn dan wel kleine pakketjes van ruim onder de 100,-
(maar wel boven de 22,-)

Als er 19% bij komt dan komen er ook nog "inklaringskosten en afhandelingskosten" bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding