Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie is de betalingplichtige?

Als het gaat om de waterschap belasting van De stichtse Rijnlanden? Hoofdhuurder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
919

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

De betalingsplichtige is degene die op de aanslag staat vermeld. Bij een huurwoning is dat meestal de hoofdhuurder. De gegevens van het waterschap komen uit GBA (Bevolkingsregister) en van de waterleverancier (indien zakelijk).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf heb hetzelfde probleem gehad, een huis particulier gehuurd en dan krijg je ineens de belastingen op je deurmat. Mijn huisbaas had dit niet verteld van tevoren, maar ik moest dit wel betalen.
Dus inderdaad op wiens naam de aanslag staat, die moet betalen.
Wanneer je het niet meteen kunt betalen, zijn ze vaak niet moeilijk en kun je een betalingsregeling treffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik huur helemaal niks. Ik stond bij mijn tante ingeschreven en die betaald altijd de w-belasting, ik nooit omdat ik dan gewoon een inwonende ben en geen hoofdhuurder. Waarom moet ik dit voor het eerst want nog steeds heb ik geen duidelijk antwoord op mijn vraag?
Er is een wettelijke regeling (of keur?) van een waterschap waarujit blijkt wie de belastingplichtige is.
Dit om vast te kunnen stellen of de aanslag op de juiste naam staat.
Het waterschap kan toch niet de naam van een wilelkeurig iemand invullen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding