Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

21 jarige student voor het eerst aangifte gedaan. Wanneer wordt mijn geld overgemaakt?

Ik ben 21 jarige student met een bijbaan via Randstad en heb voor het eerst aangifte gedaan.

Bij "terug te krijgen" stond iets meer als 200 euro, ondertussen heb ik een brief ontvangen dat mijn rekeningnummer is toegevoegd.

Krijg ik dit bedrag ook daadwerkelijk en wanneer wordt dit geld overgemaakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
580
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees nu: 5 dagen, 10 dagen, 1 juli, tussen juni en september ... nogal wat verschillende antwoorden. De brief dat mijn rekeningnummer is genoteerd was van 16 maart, inmiddels nog niets ontvangen, dus 5 en 10 dagen valt al af...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eeerst heb je ter controle een brief gekregen waarin de in de administratie opgenomen bankrekening staat.
Je krijgt vervolgens zo mogelijk voor 1 juli eerst nog een VOORLOPIGE aanslag op basis van de gegevens van jouw aangifte en ongeveer tegelijkertijd het door jou berekende bedrag op je bankrekening.
Daarna geschiedt pas de controle door de belastingdienst en kan het voorlopig berekend bedrag nog gecorrigeerd (verlaagd) worden bij de definitieve aanslag.
Als de belastingdienst wil afwijken van je aangifte krijg je erst nog een brief waarop je kunt reageren.
Als er later (na de definitive aanslag) nog een nieuw feit boven water komt, dat de belastingdienst eerst niet kon weten en dat je niet in je aangifte hebt vermeld, dan kun je een navorderingsaanslag krijgen.
Kortom de ontvangst van het berekende bedrag in de aangifte betekent niet dat de aangifte juist is en dat je het zonder meer kan houden en dus kan uitgeven, maar als je niet fouts hebt gedaan en niets hebt vergeten dan kan er weinig aan de hand zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)