Als je het nu aanvraagt en je hebt er recht op, dan krijg je het gehele bedrag in een keer.

Wij vroegen het ook ergens in augustus aan en kregen van het hele jaar, tot augustus in een keer overgemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tenzij je uitstel hebt voor de indiening van de aangifte inkomstenbelasting 2010, kun je nu geen aanvraag voor toeslagen 2010 meer doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huurtoeslag krijg je niet _terug_, dus wat bedoel je precies?

Als je al huurtoeslag hebt of die op tijd aangevraagd hebt, geldt het volgende: je krijgt in juli een Definitieve beschikking waarop het totaalbedrag staat waar je recht op had in 2010.
Heb je meer ontvangen, dan moet je terugbetalen (kan in overleg in termijnen mits het boven een bepaald bedrag is); heb je te weinig ontvangen, dan krijg je dat (in één keer) uitbetaald.
Je kunt zoals hajete al zegt, nu alleen nog Huurtoeslag aanvragen over 2010 als je uitstel van aangifte Inkomstenbelasting hebt die regel geldt al jaren.
Huurtoeslag kun je zonder dat uitstel aanvragen TOT 1 april van het daaropvolgend jaar, dus HT over dit jaar kun je aanvragen TOT 1 april 2012.