Hoe gaat de executieverkoop belastingdienst in zijn werking?

Ïk zie wel eens in de krant executie verkoop, maar hoe gaat dat precies in zijn werking? wat bedoelen ze met opgeld bij betaling.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Als eerste even antwoord op je laatste vraag:
Opgeld is een bedrag waarmee de koopprijs verhoogd wordt als loon voor de veilinghouder.

Dan even je vraag over executieverkoop bij de belastingdienst. Executieverkoop door de belastingdienst is het allerlaatste middel dat de belastingdienst heeft om schulden van een (rechts)persoon geïnd te krijgen.
Bij executieverkoop gaan verschillende goederen van de schuldenaar onder de hamer. Hierbij moet je denken aan woningen, auto's en inventaris.
In principe mag iedereen naar zo'n executieverkoop komen om te bieden.