Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik in Frankrijk alleen een stukje land heb moet ik dit dan opgeven voor de belasting?

Op dit grondstukje is geen aansluiting voor water en elektriciteit.Ook staat er geen (vast)huis op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor de Belastingdienst moet je je (buitenlands) vermogen opgeven in box 3. (je vermogensbox) Dit hoeft alleen als je totale vermogen boven het heffingsvrij vermogen komt. Dit is rond de 20.000 euro p.p. Dit geldt ook voor huizen, grond en spaarrekeningen in het buitenland. Wat je daarnaast wel kunt aanvragen is een aftrek ter voorkoming van dubbele belastng. Dit is mogelijk als Frankrijk ook belasting rekent over dit vermogen. Voor zover ik weet moet je in Frankrijk ook belasting betalen over grondbezit. Geef je dit niet op bij de Belastingdienst (ook al hoef je er uiteindelijk misschien geen belasting aan te betalen in Nederland) en je krijgt een controle, kun je een boete krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij moet je aangifte doen over alle onroerende bezittingen, hieronder valt ook een stukje land.
De waarde van het land staat voor een bepaald vermogen, ook als er niets op gebouwd is. Dit vermogen wordt belast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site van de Belastingdienst konden we het niet vinden. We hebben wel een tip:

BelastingTelefoon
Telefoon: 0800 - 0543
Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

(td)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en tegen de "vrije" verkoopwaarde in de staat waarin het verkeerd...dus de waarde zonder al die aansluitingen.
Vraag dan ook gelijk aftrek wegens dubbele belasting aan....is in veel gevallen mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reinier heeft gelijk. De waarde van zo'n stuk grond is 5 Eur/m2
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding