Is een gezamenlijke bankrekening met creditcard +limiet als 1 vd 2 een negatieve bkr heeft mogelijk?

Mijn vriend en ik zijn gaan samenwonen en willen een gezamenlijke bankrekening openen voorzien van creditcard met bestedingsruimte en waar kort roodstaan mogelijk is.

Mijn vriend heeft aantoonbaar inkomen en voldoet aan de inkomenseisen. Inmiddels heeft hij al 4 jaar een negatieve BKR notering.
Ikzelf heb geen negatieve BKR. Ik heb wel een telefoonabonnement met toestel op maandelijkse afbetaling bij mijn telefoonrekening.

Het gaat dus om een gezamenlijke bankrekening waar 1 van ons geen eigen inkomen heeft en 1 van ons persoonlijk niet in aanmerking komt vanwege een negatieve BKR.
Dus eentje met inkomen + negatieve BKR. Eentje zonder eigen inkomen en geen negatieve BKR.

Zou het verkrijgen van een creditcard met bestedingslimiet dan alsnog mogelijk zijn bij een gezamenlijke bankrekening?
Is een gezamenlijke bankrek. vv creditcard +limiet mogelijk indien 1 vd 2 een negatieve BKR reg heeft?

een jaar geleden
in: Bankieren
1.9K
tinus1969
een jaar geleden
Waarschijnlijk niet. Waar heb je die creditcard voor nodig en zijn daar andere oplossingen voor?
ronron1212
een jaar geleden
Gezamenlijke bankrekening 1 partij heeft maar inkomen. Beide geregistreerd bij bkr een negatief. De kans dat je een creditkaart krijgt is zeer klein.

Antwoorden (1)

Nee, met een negatieve BKR kun je geen krediet krijgen, dus ook niet rood staan. Je moet eerst de notering wegwerken.
11 maanden geleden