Ik ga een BBL opleiding doen, hoe werkt het salaris hiervoor?

Goededag allemaal, ik ga een BBL opleiding doen en kreeg net mijn arbeidsovereenkomst voor mijn werkplek. Nu is dit toch lager dan dat het volgens mij zou moeten zijn. Ik krijg nu onder de 800 euro en minimum BBL salaris in 2021 is volgens de rijksoverheid website 893 euro. Ook wordt ik dit weekend 20 en dan ligt het rond de 1000 euro. Klopt dit een beetje?

Ook heb ik al mbo 2 dus heeft dit invloed? Ik heb mbo 2 beveiliging en ga nu mbo 3 autotechniek doen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Bankieren
7.4K
Antoni
2 jaar geleden
Vanuit je school is er toch ook begeleiding voor dit werk? Kan je begeleider, mentor, je hier niet meer over vertellen? Ik vermoed van wel!
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dat zou je wel denken. Maar school regelt alles best op een makkelijke manier. Wordt gewoon gezegd dat je het zelf moet regelen. Zo kan dat ook natuurlijk

Antwoorden (1)

Dit schema klopt inderdaad.
Als je 19 jaar bent, verdien je €893,05 per maand.
Als je 20 jaar bent, verdien je €1046,10 per maand.

Jouw eerdere opleiding heeft geen invloed op het bedrag op jouw arbeidsovereenkomst.

Maar wat wel invloed heeft, zijn de dagen die je werkt en de dagen die je nog naar school moet.
Normaal ga je met jouw opleiding 1 dag naar school en 4 dagen naar het werk.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen!
De dagen dat je naar school gaat (sowieso 1 dag) krijg je niet betaald. Deze dag moet je aftrekken van de bedragen in de tabel.
Verder kan het ook nog iets schelen in de uren.
Heeft het bedrijf een 40 of 38 of 36-urige werkweek?
Hoe lager het aantal uren en de werkweek, hoe lager het salaris. Het kan dan best zijn dat een werkdag bijvoorbeeld maar 7 uur is ipv 8 uur. Dan krijg je dus ook 1 uur per dag minder betaald.

Kortom,
Normaal is het 1 dag school en 4 dagen werk. Ik ga uit van 40 uur per week.
Dan krijg je dus 80% van de bedragen.
In dat geval krijg je dan (kort door de bocht) 80% van €893,05 (19 jaar) =
€714,44 per maand. Dit bedrag kan iets hoger of lager uitvallen (uren bijvoorbeeld).

En, dit is een bruto bedrag!
Waarschijnlijk wordt het netto lager.

Succes!
O ja, met 20 jaar wordt het dan ongeveer €836,88 per maand (Bruto).
Is 80% van die €1046,10
Toegevoegd op 09 september 2021 12:44: tekst