Kan je in het rood staan op een gezamenlijke rekening verhogen?

Het rood staan of kredietlimiet op een rekening, kan dat verhoogd worden voor een gezamenlijke rekening. Via de app kan dit niet direct gedaan worden

3 jaar geleden
in: Bankieren
1.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Als je gezamenlijk genoeg verdient kan dat. Misschien even inloggen op je laptop en daar een verzoek indienen wat het gaat niet zo maar.
paulus811
3 jaar geleden
Meldt dan even bij welke bank je zit, dat maakt het antwoorden een stuk eenvoudiger!

Antwoorden (1)

Ik weet niet hoe het bij andere banken gaat, maar bij ING kan je, na inloggen, je kredietlimiet aanpassen, mits je nog niet aan het maximum zit. Bovendien kan je daar éénmalig je overschrijflimiet verhogen (voor bijvoorbeeld de aankoop van een auto), als je tenminste het te besteden bedrag op je rekening hebt staan (inclusief kredietlimiet).
N.B. de maximale kredietlimiet wordt bepaald door de vaste inkomsten.
Toegevoegd op 01 oktober 2020 20:50: tekst