Ongeveer 1 miljard euro aan waarde.

https://nos.nl/artikel/2167036-miljarden-aan-lires-marken-en-guldens-niet-ingewisseld.html
In Nederland gaat het om ongeveer 1 miljard euro aan guldens. Knaken, dubbeltjes en andere guldenmunten kunnen allang niet meer worden ingewisseld, voor biljetten kan de eigenaar wel nog euro's krijgen.

"Er zijn nog ter waarde van 455 miljoen euro guldenbiljetten in omloop", laat Herman Lutke Schipholt van De Nederlandsche Bank weten. "En voor iets meer dan 500 miljoen euro aan munten. Dat is niet veel. Je kunt zeggen dat de Nederlanders hun guldens netjes hebben ingewisseld."
===
Overigens kan je nog de meeste papieren briefjes inleveren voor 2032.

Stormloop
In Nederland kunnen de meeste biljetten nog worden ingeleverd tot 2032. Uitzondering zijn het briefje van 25 met de afbeelding van Jan Pieterszoon Sweelinck en de twee briefjes van 5 gulden, die moeten uiterlijk op 1 mei 2025 worden terugbracht. Anders krijg je er geen euro's meer voor.
Toegevoegd op 14 oktober 2019 10:55: tekst