Waarom zijn deze jongens zo gekleed?

Op de veerboot van het Europese naar het Aziatische deel van Istanbul zag ik bijgaande drie jongetjes met hun ouders. Ik mocht een foto maken.

De ouders spraken alleen Turks, dus konden ze niet uitleggen waarom hun jongens zo gekleed gingen.

Wat kan de reden zijn om vandaag, 7 september, zo gekleed naar het Aziatische deel van Istanbul te varen?

Picture for question
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Deze jongens worden besneden of zijn al besneden.
Ze worden dan helemaal als prins verkleed, krijgen cadeautjes en er wordt een behoorlijk feest gegeven voor vrienden en familie. Het lijkt net een bruiloft!

Toegevoegd na 2 minuten:
De kinderen mogen de kleren dan nog lang aanhouden, zodat iedereen kan zien dat ze besneden zijn.
Ze worden vaak meegenomen naar pretparken enz. Wellicht gaan ze nu naar een attractiepark o.i.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lijkt idd wel heel veel op de foto in deze link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt wel carnaval :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indd die jongetjes zijn of worden besneden. Ik weet bijna wel zeker dat ze al zijn besneden, want vaak worden ze nadat ze net besneden zijn luid toeterend door het dorp, stad gereden om iedereen te laten zien dat ze besneden zijn. Daarna wordt er feest gevierd en krijgen de jongetjes geld opgespeld en cadeautjes.