Hoe maak je op een uitnodiging duidelijk dat je liever geen planten/bloemen krijgt.

Wij zijn pas verhuisd en geven een feest voor familie en vrienden. Aangezien we een flinke tuin hebben zijn wij bang dat we veel planten gaan krijgen. Hoe maken we op een leuke/luchtige manier duidelijk aan de familie dat wij dat niet op prijs stellen? We willen ook niet alleen om geld vragen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

- We willen jullie graag uitnodigen voor een overheerlijke barbeque in onze overvolle tuin!

Toegevoegd na 1 minuut:
Roses are red
Violets are blue
Planten genoeg
Geniet van de barbeque!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, vooral voor de leuke toevoeging !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je zeker voor je toevoeging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel leuk!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste antwoord vanwege de orginaliteit! Uiteindelijk besloten om op een feestje eerder bij familie aan te geven dat we voor iets groots sparen(bankstel).

Andere antwoorden (5)

Omdat we van planten en bloemen al voorzien zijn,
Hebben we liever euro's of een flesje feest wijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook leuk+
Door op te schrijven wat je wel wilt. Als je niet om geld wilt vragen kun je misschien iets anders noemen waar je wel behoefte aan hebt. Dat kunnen ook concrete planten zijn, maar dan weet je ten minste zeker dat je die planten krijgt die je ook graag hebben wilt.

Als de tuin al helemaal klaar is kun je de uitnodiging misschien inleiden met een tekst als: "De verbouwing is achter de rug, de tuin is aangelegd, tijd voor een feestje"

Vertel in ieder geval aan je aan je beste vrienden en close familie dat je geen planten wilt. Anderen vragen misschien aan hen of zij nog een idee hebben en dan kunnen ze de boodschap overbrengen.

Of zet op de uitnodiging dat je alleen al de komst erg op prijs stelt en dat degenen die toch iets willen geven een bijdrage kunnen doen in een pot/doos die tijdens het feestje aanwezig zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De uitnodigingen afsluiten met iets als:
Voor mensen die het leuk vinden iets mee te nemen hebben we nog een paar (leuke) ja-tips en nee-tips

Nee:

-bloemen
-struiken
-boompjes
-planten
-tuinkabouters
-huis- of andere dieren
-windlichten
-(vul maar in)

Ja:

- gevuld envelopje
- boekenbon
- bordeaux
- whisky
- jenever
- rum
- cognac
- wijnglazen
- (vul maar in)

Het vul maar in is hier bestemd voor de vraagsteller, niet voor de gasten uiteraard...
Vrijwel iedereen vindt het fijn om te weten waar de gastheer / vrouw (niet) blij van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stuur een uitnodigingskaart naar iedereen en als tip onderaan de kaart een envolopje...zo maak je duidelijk dat je liever iets anders wil dan geld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je bedoelt:...zo maak je duidelijk dat je liever iets anders wil dan planten.
Geld.....dat willen we allemaal wel ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha ja inderdaad het is een foutje geweest hahaha
Onderaan de uitnodiging:

wat zullen we straks met onze tuin gaan doen?
als jullie nou zorgen voor de poen
dan kunnen wij straks lekker zelf bepalen
welke planten we voor die tuin gaan halen!