warom heeft sinterklaas pieten nodig ???

ik weet niet warom sinterklaas pieten nodig

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (12)

Omdat ie oud en bejaard is en iedereen buitelanders (illegaal) aan t werk zet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat hij zelf te oud en te stram is om door schoorstenen te klimmen :)
14 jaar geleden
Omdat hij het werk nooit en nooit in z'n eentje af zou krijgen voor 6 december.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sint heeft zo'n megagrote zak,dat hij hem niet in zijn eentje kan dragen! Daarom heeft hij veel Pieten in dienst,die hem helpen dragen.Dat kan ook niet anders met zo veel cadeautjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om onderstaande reden...

-Er zijn 2 miljard kinderen over de gehele wereld. Een gemiddelde van 3,5 kinderen per huishouden levert een totaal van 108 miljoen huizen op. Men neemt aan dat elk huishouden tenminste 1 goed kind bevat (dit is een optimistische schatting).
De kerstman heeft 31 uur de tijd dankzij de verschillende tijdzones en de rotatie van de aarde, aangenomen dat hij van oost naar west werkt (wat logisch lijkt). Dit zijn dus 3,48 miljoen huizen per uur, ofwel 968 huizen per seconde. Dit betekent dat hij per huishouden 1,033 milliseconden heeft om te parkeren, uit de slee te springen, door de schoorsteen te springen, de cadeautjes onder de kerstboom te leggen, weer in de schoorsteen te klimmen, de slee op te starten en naar het volgende huis te gaan.

Als we ook nog eens aannemen dat al deze huishoudens gelijk zijn verdeeld over de wereld hebben we het nu over 1,3 kilometer per huishouden, en een totale rit van 1258,1 kilometer per seconde reist: 4194 keer de snelheid van het geluid. Een normaal rendier haalt hooguit 60 kilometer per uur. Het gewicht op de slee leidt tot nog iets interessants: aangenomen dat ieder kind een normale legodoos zou krijgen (ongeveer 1 kilo) draagt de slee dus minstens 108 miljoen kilo, waarbij het gewicht van de kerstman is genegeerd. Op het land kunnen normale rendieren niet meer dan 160 kilo trekken. Zelfs als een "vliegend rendier" tien maal dit gewicht zou kunnen trekken, kunnen we niets met acht of negen rendieren. We hebben er 675.000 nodig. Het totale gewicht wordt nu 148,5 miljoen kilo.

148,5 miljoen kilo met een snelheid van 1258,1 kilometer per seconde zorgt voor een waanzinnige wrijvingskracht. De rendieren zullen op dezelfde manier verhit worden als een ruimtesonde die door de atmosfeer an de aarde heen komt. De voorste twee rendieren zullen naar schatting 14,3 miljard kilojoule per seconde absorberen. Waarschijnlijk zullen ze hierdoor ontploffen en de twee rendieren achter zich aan de wrijvingskracht blootstellen. Ook zullen er geluidsknallen als nooit tevoren worden waargenomen. In 0,00426 seconden zal het hele team van rendieren zijn ontploft. In de tussentijd wordt de kerstman aan middelpuntvliedendekrachten van 17.500 keer de zwaartekracht worden blootgesteld. Een kerstman van 300 kilo wordt zo de lucht in gesmeten met een kracht van 433.150 Newton.-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb altijd gehoord, dat de Pieten het hele jaar in Holland zijn, en in de gaten houden, of wij nederlandse kindjes wel braaf, beleefd en lief zijn, op tijd naar bed gaan, en ons speelgoed opruimen. Dat wordt dan aan Sinterklaas verteld, die het allemaal bijhoudt in zijn dikke boek. Want het had volgens mijn ouders geen zin alleen maar lief, braaf en gehoorzaam te zijn in de laatste week vóór 5 december : Sinterklaas is altijd op de hoogte van alle stoute dingen door het hele jaar heen. Dus vandaar, dat de Sint zoveel Pieten heeft. Ook is het handig, om te kunnen luisteren naar de gezongen Sinterklaas-liedjes, als kinderen hun schoen zetten : zonder liedje stopt de Sint er, als alle kindjes slapen, nl. niets in...., dus de Pieten luisteren of ieder kind wel zingt.
Als Sint dan in Nederland is, hebben de in Spanje gebleven Pieten alle pakjes ingepakt, zijn met hem op de stoomboot meegevaren, en helpen hem nu dragen en strooien, en hard op het raam bonzen, als de Sint op de stoep staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Katholieke Kerk heeft het dualisme ingesteld om de meest wezenlijke functie van zwarte piet te benadrukken: het Goede tegenover het Kwade. Dit werd door menselijke figuren voorgesteld in de figuur van een witte, of in het wit geklede mens; het kwade was een zwarte of in het zwart geklede bokkenfiguur: Satan of de duivel. Van de duivel (die toen ook Pietje Pek of Zwarte Piet werd genoemd) geloofde men dat hij bij stervelingen via de schoorsteen de weg van het geestenrijk naar de mensenwereld binnendrong. Zwart stond hier voor het overwonnen kwaad, niet voor een donkere huidskleur. Een andere, meer populaire, verklaring dat de Pieten zwart zijn, is het feit dat zij zich vaak in schoorstenen begeven en dat ze zich daarna niet schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is nog steeds geen antwoord op de vraag. Want waarom is die man dan in de jaren 70 van de heiligenlijst afgehaald. Of is dat omdat die Ethiopiër misschien niet zo'n slecht mens was?
Om de zelfde reden als de Kerstman zijn elven nodig heeft!!
Om alle cadeautjes in te pakken dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast10525;

Omdat de Sint te oud is en er te veel kinderen zijn om al dat werk alleen te kunnen doen. Bovendien hebben de Pieten bij het feest een veel vrolijkere en uitbundige rol dan Sinterklaas zelf; die is meer het type van de stille genieter die het swingen en keetschoppen liever aan die jonge klanten overlaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sint als hoogwaardigheid persoon deed geen taken zelf. Hij was vanuit zijn functie altijd omringd door werk pieten en dat is in dit sprookjes spel altijd zo gebleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Sinterklaas al heeeeeeeeeeel erg oud is.
En omdat hij maar heel weinig tijd heeft om alle schoentjes te vullen, want er zijn heel erg veel kinderen.

Dus al die pieten moeten de sint helpen met de pepernoten bakken/cadeautjes te kopen/cadeautjes inpakken/chocoladeletters maken/gedichten schrijven.

De tekeningen van de kinderen aanpakken en in het sinterklaaskasteel ophangen.
Dus zo ontzettend veel werk, dat hij hulp nodig heeft van de pieten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn de hulpen van de Sint. Hij kan echt niet alles alleen doen.