Is vuurwerkbezit in 2020 verboden?

Een collega van me zei dat vuurwerkbezit verboden is dit jaar. Ik heb nog wat vuurwerk liggen van afgelopen jaar, maar kan dat dit jaar niet meer afsteken. Moet ik nu al mijn vuurwerk maar gewoon weggooien?

3 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Het bezit en kopen van vuurwerk is nog niet verboden het zou kunnen dat de regering dat nog gaat doen omdat er veiligheidsregio's zijn die daarom vragen.
3 jaar geleden
Het bezit is niet verboden. Wel wordt het vervoer verboden rond Oud en Nieuw.
Je mag vuurwerk dus wel in de berging opslaan, maar niet bij je hebben als je de deur uitgaat. Word je op straat door de politie aangehouden en je hebt vuurwerk bij je, dan krijg je een boete van minstens 100 euro.
Bron: Teletekst pag. 108, 24 november 2020.
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Als ik kijk op teletekst pagina 108 (https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=108), zie ik informatie over het verbod op carbid schieten. Niet op hetgeen hier beschreven wordt.
LeonardN
3 jaar geleden
Een teletekst pagina als bron geven werkt sowieso niet. Dat staat er nooit langer dan een dag...
https://www.nu.nl/jaarwisseling/6092390/grapperhaus-ook-verboden-om-vuurwerk-op-zak-te-hebben-op-straat.html
SentWierda
3 jaar geleden
@Thecis. Pag. 108 bevat om 10.30 uur drie alinea's. de eerste twee over het carbidschieten.
De derde alinea van pag. 108:
Minister Grapperhaus zei na het overleg dat ook het vervoer van vuurwerk rond Oud en Nieuw wordt verboden. De boete wordt dan minstens 100 euro.
LeonardN
3 jaar geleden
"Pag. 108 bevat om 10.30 uur drie alinea's. de eerste twee over het carbidschieten." Nu wel morgen niet meer. Morgen staat je antwoord er nog steeds. Als je dus gewoon een link naar websites gebruikt (ipv een tekstuele verwijzing) is je claim veel makkelijker en langer te controleren. Na een dag is je claim niet meer te controleren via de bron die je aangeeft. Voeg gewoon even de link bij je antwoord zou ik voorstellen https://www.nu.nl/jaarwisseling/6092390/grapperhaus-ook-verboden-om-vuurwerk-op-zak-te-hebben-op-straat.html