waarom branden nieuwe sterretjes (vuurwerk sneller dan eerder)?

ik koop elk jaar een pakje sterretjes (vuurwerk) maar ik kan mij herinneren van toen ik klein was toen branden ze langer je had veel langer plezier van het stukje vuurwerk nu zit er een grote vlam bij die al het kruid er sneller afbrand lijkt het wel waardoor komt dit. p.s ik koop goedkope sterretjes bijvoorbeeld action

Antwoorden (2)

Dat komt omdat Je appels met tuinstoelen zit te vergelijken.
De tegenstelling is niet '' nieuw versus oud'', maar ''goedkoop versus duur''.
Of de ene fabrikant/leverancier tegen de andere.
Je kunt een Volkswagen ook niet vergelijken met een Porsche.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een Porsche brand tenslotte ook langer :-)
anneliez
5 jaar geleden
en niet te vergeten dat je als kind een ander tijdsbesef hebt. en je herinnering je ook wel eens voor de gek kan houden
LeonardN
5 jaar geleden
Je antwoord niet op de vraag. Of niet op de betere vraag die hier uit te halen valt:
"Waarom branden sterretjes van een goedkoop merk sneller dan van duur merk?" "Je kunt een Volkswagen ook niet vergelijken met een Porsche." Kan prima. Wellicht is het vergelijk oneerlijk, vanwege het prijsverschil, maar als je maar aangeeft waar je op wil vergelijken kan er een hoop getest worden en verklaard worden waaruit dat verschil is ontstaan. Betere componenten, anders gebouwd. Om de twee te vergelijken (sterretjes) zou je moeten kijken welke grondstoffen gebruikt zijn hoeveel, welke vorm etc.
En dan vooral eerst eens testen wat er langer over doet en bekijken hoe zich dat verhoudt ten opzichte van volume of gewicht. Ik ken deze sterretjes van vroeger:
https://www.youtube.com/watch?v=z9CQ2kaaJD8 Als vrager andere gebruikt van een ander merk die per lengte/kruitgewicht sneller zouden branden zou het ergens wellicht verklaard kunnen worden waarom dat zo is.
Het kan iets simpels wezen als je eigen beleving . Een kind van vier , heeft een heel andere tijdsbeleving , dan een puber en die is weer anders , dan die van een volwassene . Net als dat je nu dingen tegenkomt , waarvan je vroeger , als kind dacht , dat ze veel groter waren en nu "klein" blijken te zijn . Die dingen zelf zijn niet verandert , alleen jouw beleving !