Alle balonnen kunnen worden opgeblazen met helium - alleen zullen de meeste normale balonnen al heel snel leeglopen, doordat het materiaal poreus is voor helium. Het helium lekt dan heel snel weg en de ballon loopt leeg.

Wil je een ballon opblazen met helium en daar langer dan een half uurtje plezier van hebben, dan heb je dus een speciale ballon nodig. Een ballon die geschikt is voor helium. Dat wil zeggen dat de ballon moet zijn gemaakt van een materiaal waar het helium niet doorheen komt.

Op de verpakking kun je lezen of dat zo is, of (als je ergens bestelt) in de omschrijving van de ballonnen.

(Korte samenvatting van het bovenstaande: nee.)
5 jaar geleden
Nee. Ballonnen die je kunt opblazen kun je NOOIT opblazen met Helium.
Je kunt dat begrijpen doordat het materiaal zo ver wordt uitgerekt dat er niet veel meer is om de kleine Helium atomen tegen te houden. Die kunnen alleen nog luchtmoleculen tegenhouden, die alle bestaat uit twee atomen (zuurstof of stikstof) die op zich al veel groter zijn dan Helium atomen.
Alleen ballonnen die je kunt OPVULLEN met Helium zijn daar geschikt voor.
Dat materiaal bestaat uit plastic met Aluminium (zeg maar chips zakken), en wordt dus ook niet uitgerekt.