Op welke dag zijn de meeste mensen jarig?

Ik wil weten op welke dag de meeste mensen jarig zijn.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4K
Antoni
5 jaar geleden
De meeste mensen zijn jarig op hun verjaardag.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Melige bui, Antoni?
Reddie
5 jaar geleden
Zondag, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag.
Alle dagen van de week zijn gelijk verdeeld.

Antwoorden (1)

Het is een flauw antwoord maar wel het enig juiste.
De dag met de meeste verjaardagen is in Nederland: 1 januari. Niet omdat op 1 januari zoveel kinderen worden geboren (dat valt wel mee, want het is een feestdag en dan wordt in ziekenhuizen rustig aan gedaan). Nee, de reden is dat van veel asielzoekers geen geboortedatum bekend is (althans ze zeggen geen idee te hebben) en dan voert de IND standaard 1 januari in. Of als men per se een datum in de zomer wil: 1 juli. Vandaar dat de meeste verjaardagen worden 'gevierd' op 1 januari. En op de tweede plaats 1 juli.
5 jaar geleden
anneliez
5 jaar geleden
dan wordt de verjaardag gevierd, dat is niet hetzelfde als wanneer de verjaardag is. ik kan ook in augustus jarig zijn en die in september vieren , flauw antwoord mag een flauwe reactie krijgen he ;)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Anneliez, dan begrijp je het antwoord van SentWierda niet. Waarhij op doelt, is dat van veel asielzoekers geen geboortedatum bekend is en zij dus om administratieve redenen 1 januari of 1 juli krijgen. Dat is wat anders dan dat je, om wat voor reden dan ook, je verjaardag op een andere datum dan je geboortedatum viert.
ItisILeClerc
5 jaar geleden
Geen enkele. Gemiddeld zijn op elke dag evenveel mensen jarig, omdat de dag van de datum waarop je jarig bent in principe elk jaar een dag opschuift.