Mag een dame een jurk met korte mouwen aan bij de dresscode 'tenue de ville'?

Een speurtocht op internet leert mij dat een 'geklede jurk tot op de knie' geoorloofd is. Een diep decolleté is dus niet gepast, maar hoe zit het met korte mouwen (de schouders wel bedekt) in een zomerse setting?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Bij de dresscode `tenue de ville` mag een dame een jurk met korte mouwen aan.

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.dresscode.nl/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tenue de Ville betekent letterlijk 'kleding die je naar de stad draagt'. Maar dit betekent niet dat je in je joggingbroek naar het evenement kunt. Het is een dresscode voor overdag die zich kenmerkt door de nette stijl, en stamt uit de tijd dat men zich formeel kleedde voor buitenshuis.

Voor vrouwen was het vroeger bij deze code gebruikelijk om een mantelpakje of japon te dragen, maar dat mag tegenwoordig ook iets anders zijn. Denk bijvoorbeeld aan een nette jurk, of een mooi passende combinatie van een rok met een jasje. Let er bij het dragen van een rok goed op deze over de knie dient te vallen. Draag er altijd kousen of een panty bij, want blote benen zijn uit den boze.

Draag je een japon, hou dan altijd je blazer aan. Je moet namelijk minstens twee kledingdelen dragen. Een chique avondjurk kan dus niet, maar een nette jurk met een kort jasje erover past uitstekend bij de dresscode Tenue de Ville.
Amadea