Wat zijn mijn rechten met onveilig vuurwerk?

Mijn aansteeklont is onveilig kort om aan te steken. Gaat om een subwoofer. Bij boerenbond gekocht maar niet veilig lontje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Daar moet je gewoon mee terug gaan naar de leverancier.

ALs jij kunt aantonen dat je gelijk hebt, dan is een bedrijf als Boerenbond daar zeker gevoelig voor.
Ze zullen kijken of al die pakjes dat hebben.
Want zij mogen natuurlijk geen onveilig vuurwerk verkopen.

Teruggaan, omruilen tegen iets soortgelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet nu al dat het niet deugt maar wil er eigenlijk mee doorgaan.
Ik weet niet over welke rechten jij het hebt maar in het ziekenhuis zullen ze je behandelen.
Verder vervallen (terect) je rechten. Op bijv schadevergoeding!

Wees geen rund...........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt met vuurwerk géén enkel recht,alleen plichten! ALS je.al vuurwerk afsteekt zorg dan dat dit voor jou en je omstanders veilig is (bij de boerenbond dus eisen dat ze t omruilen) Vuurwerk afsteken mag enkel op 31dec v.a. 22uur. Let op dat dit jaar het vuurwerk "sterker" is dan ooit en blijf op veilige afstand,want voor je het weet lig je op de Eerste Hulp !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fout !! Vuurwerk mag op 31 december van 10 uur 's morgens tot 2 uur 's nachts afgestoken worden.
"
Vuurwerk mag verkocht worden op 29, 30 en 31 december. Als één van deze dagen op een zondag valt, mag er op die dag geen vuurwerk verkocht worden. Het is dan wel toegestaan vuurwerk te verkopen op 28 december. Dit staat in het Vuurwerkbesluit. Vuurwerk afsteken mag op 31 december vanaf 10.00 uur 's ochtends tot 2.00 uur 's nachts.
"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helex,foutje van mijn kant ipv 10.00uur,22uur geschreven.
Als jij kunt laten zien dat het vuurwerk zo gekocht hebt moet boerenbond het stuk vuurwerk innemen en vergoeden / omruilen.

Ook vuurwerk valt onder het gewone consumentenrecht en dient het aan de verwachtingen en de Nederlandse wetgeving te voldoen.

Ga niet proberen het vuurwerk toch op een andere wijze af te steken, riskeer geen verplicht ziekenhuisbezoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard, je moet kunnen aantonen dat het vuurwerk bij de Boerenbond vandaan komt.