Wat zijn mijn rechten met onveilig vuurwerk?

Mijn aansteeklont is onveilig kort om aan te steken. Gaat om een subwoofer. Bij boerenbond gekocht maar niet veilig lontje

Weet jij het antwoord?

/2500

Daar moet je gewoon mee terug gaan naar de leverancier. ALs jij kunt aantonen dat je gelijk hebt, dan is een bedrijf als Boerenbond daar zeker gevoelig voor. Ze zullen kijken of al die pakjes dat hebben. Want zij mogen natuurlijk geen onveilig vuurwerk verkopen. Teruggaan, omruilen tegen iets soortgelijks.

Je weet nu al dat het niet deugt maar wil er eigenlijk mee doorgaan. Ik weet niet over welke rechten jij het hebt maar in het ziekenhuis zullen ze je behandelen. Verder vervallen (terect) je rechten. Op bijv schadevergoeding! Wees geen rund...........

Je hebt met vuurwerk géén enkel recht,alleen plichten! ALS je.al vuurwerk afsteekt zorg dan dat dit voor jou en je omstanders veilig is (bij de boerenbond dus eisen dat ze t omruilen) Vuurwerk afsteken mag enkel op 31dec v.a. 22uur. Let op dat dit jaar het vuurwerk "sterker" is dan ooit en blijf op veilige afstand,want voor je het weet lig je op de Eerste Hulp !!

Als jij kunt laten zien dat het vuurwerk zo gekocht hebt moet boerenbond het stuk vuurwerk innemen en vergoeden / omruilen. Ook vuurwerk valt onder het gewone consumentenrecht en dient het aan de verwachtingen en de Nederlandse wetgeving te voldoen. Ga niet proberen het vuurwerk toch op een andere wijze af te steken, riskeer geen verplicht ziekenhuisbezoek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100