wat is de echte naam van het paard van sinterklaas Joyce tog?

Toegevoegd na 3 minuten:
DE ECHTE dus niet amerigo maar het paard van de manege

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16K

Antwoorden (9)

De naam van het paard van sinterklaas is Americo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het paard van Sint Nicolaas is zijn steun en toeverlaat. Elk jaar weer bestijgt deze trouwe schimmel de daken van Nederland om de Sint langs alle schoorstenen te leiden. Het paard luistert in Nederland dus naar de naam Americo, en in Belgie heet het paard "Mooi-weer-Vandaag". Dus...., misschien is Joyce een beetje de weg kwijt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere stad en ieder dorp heeft natuurlijk zijn eigen paard waar Sinterklaas op rijdt en die zal inderdaad wel een echte naam hebben op de manager waar die staat. Ik weet dat het paard waarop de Sint rijdt die op tv komt (dus bij de echte intocht) van Stal Mansour uit Arnhem komt. Op die manege staan veel paarden die in extreme situaties een publiek optreden hebben (o.a. politiepaarden) en daar staat ook de schimmel waar de sint op rijdt als hij het land binnenkomt.
Welke naam dat paard heeft weet ik niet; ik denk dat je dan even naar die manege moet bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die 1111Liefje1111;

De enige echte schimmel waar ik op rijd heb ik Amerigo genoemd, naar de ontdekkingsreiziger Amerigo Vespucci.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amerigo
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Sinterklaas te paard in Amsterdam, 2007Amerigo is sinds 1990 het paard van Sinterklaas waar hij in Nederland op rijdt wanneer hij de daken berijdt en wanneer hij tijdens de jaarlijkse intocht wordt verwelkomd. Volgens de traditie is het paard altijd een schimmel, waartegen de rode tabberd van zijn berijder fraai afsteekt.

[bewerken] Herkomst van de naam
Vóór 1990 werd het paard van Sinterklaas meestal simpelweg "het paard van Sinterklaas" genoemd of "de schimmel", hoewel Sinterklaas tijdens zijn landelijke intocht van 1986 in Zutphen de naam Jasper gebruikte voor zijn schimmel. In de jaren vijftig werd de schimmel wel aangeduid met de naam Bianca (onder meer in het televisieverslag van de intocht van Sint in Amsterdam uit 1959). Het is Italiaans (niet Spaans) en betekent wit.

Tijdens de landelijke intocht in Elburg in 1990 werd de rol van het paard van Sinterklaas vertolkt door een politiepaard met de naam Amerigo, genoemd naar Amerigo Vespucci. Sinds deze intocht is de naam Amerigo algemeen ingeburgerd als verwijzing naar het paard van Sinterklaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al een tijdje heet het paard Amerigo (uitgesproken als Amiriko). Ik heb nog nooit van Joyce of zoiets gehoort, dus dat zou je misschien verkeerd hebben kunnen opgevat.