Wat kun je doen op koninginnedag?

Koninginnedag komt eraan en veel mensen gaan de deur uit. Maar wat gaan ze eigenlijk doen op zo'n dag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

- Naar de koninginnendag met 't gezin,
- Jongeren gaan lekker flink stappen met z'n allen,
- op terrasje zitten, mensen kijken en van het weer genieten
- je kunt op de koninginnemarkt gaan zitten en spullen verkopen/muziek maken/eten verkopen/spelletjes doen etc.
- mensen gaan lekker uit eten
- naar de koninginne optocht kijken
- of ze gaan kijken naar de mensen van 't koningklijk huis...

genoeg te doen dus ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Zaklopen, koekhappen en natuurlijk oude ambachten zijn erg populair op deze dag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb jarenlang koningennedag gevierd in amsterdam.
het hele centrum is een grote vrijmarkt, overal spelen bandjes, geweldig, zeker als het zonnetje meewerkt.
maar ook in eigen stad is koninginnedag leuk.
ik ga dit jaar naar de rommelmarkt die in het centrum gehouden wordt, en kijken naar de bandjes die er spelen.
het is wat kleinschaliger dan in amsterdam, maar zeker de moeite waard.
14 jaar geleden
Ikzelf heb de laatste jaren geen koninginnedag meer gevierd; ik ben ondernemer en sta op koninginnedag promotieactiviteiten te doen. In dit geval zal het gaan om demonstratie van stoelmassages tegen een lage prijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig vind ik het te druk om naar de stad te gaan. Eer je je auto kwijt bent ook al. Maar bij ons op het dorp is het ook gezellig op het Vrijthof. Gezellig naar een terras. Als het regent: thuis, tv en kopje koffie en glas wijn.
Ik hoop dat het dit jaar niet zo n ramp wordt als in Apeldoorn, en dat alle ongelukkigen hun sores voor zichzelf uitwerken en niet voor de ogen van heel Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit meestal een hele middag kinderen te schminken. Van de rest van de bezigheden krijg ik dan niet veel mee. In het algemeen zie ik heel de middag alleen kindergezichtjes, die lachend en blij bij mij weggaan. Erg dankbaar, maar ook enorm vermoeiend. 's Avonds dus lekker voor de tv.
Eerlijk gezegd durf ik niet te zeggen wat je verder nog zou kunnen doen op koninginnendag, omdat ik dit al jaren doe... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feestvieren!

Naar rommelmarkten gaan, of zelf op een rommelmarkt gaan staan om spullen te verkopen.

Zuipen.

Met een bootje door de grachten varen.
Muziek maken op straat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger gingen we op straat allerlei ouderwetse spelletjes doen. Dan kreeg je een kaart, bij elk spelletje een sticker, en als die vol was een ijsje.

Tegenwoordig is het enige dat er te doen is eigenlijk de vrijmarkt die elk gehucht inmiddels heeft, maar daar heeft de commercie ook zodanig toegeslagen dat het eigenlijk niet leuk meer is, en je kunt er over de hoofden lopen.
Maar ook heel erg veel mensen blijven thuis en bekijken Koninginnedag op teevee.

Sommige oranjeverenigingen organiseren echt leuke activiteiten op Koninginnedag, maar dan moet je echt een beetje mazzel hebben met waar je woont. Meestal zijn het feesten met een uitgesproken Hollandse culturele signatuur. Wat oubollig wellicht, maar daarom niet minder leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met hoofdpijn in bed liggen omdat ik ALWEER te lang ben doorgegaan op koninginnenacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar Gouda gaan! Staat dit jaar ook een goeie band! Vangrail!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar de rommelmarkt gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Genieten van de voorjaarstuin, de boslust en de rust.

Mocht het mooi weer zijn, wellicht een BBQ in het vooruitzicht.

Niks plannen maar de dag gewoon over je heen laten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op de markt gaan staan. kermis (een van mijn favoriete). naar de koningin gaan kijken (als het maar niet hetzelfde afloopt op vorige jaar).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kopen en verkopen staat nr 1 die dag,maar het leukste is toch de koningin zelf gaan bekijken,hoop dat je het dorp binnenkomt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet als je een biertje koopt aan de bar op koninginnendag dan krijg je dat in een plastic beker voor 2€. Als je de beker terug geeft aan de barman betaalt hij je 1€. Zo gaan meer mensen de bekers terugbrengen.Wat ik dan doe is bekertjes gaan verzamelen en aan de barman geven zo krijg je ook een rooie duit in je zak. Vorig jaar had ik zo'n 100€ verzameld door de bekertjes di ik gevonden had. Slim, Hè!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 slim én aardig
je van je oude troep ontdoen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kermis
knutselen voor kinderen
eettentjes
muziek
rommelmarkt
dus zat te doen
en gezellig