Is dit cadeautje leuk?

Hi

mijn moeder praat niet meer met mij en ze woont in Duitsland maar ik zou haar graag een cadeautje willen sturen omdat ik wil dat het weer goed komt tussen ons. Zij is pianolerares en heeft mij ook les gegeven en ik speel zelf nog heel graag piano. Dus ik dacht misschien ga ik een cd voor haar opnemen met mijn favourite piano stukjes. Wat vinden jullie ervan? Vinden jullie dit en leuk cadeautje of vinden jullie dat kinderachtig aangezien dat ik een man van bijna 18 ben? Zouden jullie dit een leuk cadeau van jullie kinderen vinden? Alvast bedankt:-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
1.4K

Het beste antwoord

Ik vind het een onwijs leuk idee!
Een mooier cadeau kan je als moeder denk ik niet wensen.
Ik weet niet hoe het zo komt dat jullie nu geen contact meer hebben, mocht het van bepaalde acties van jouw kant komen.
Dan is het misschien ook een idee om er een brief bij te doen.

En zowizo aangetekend versturen, dat je het pakketje kan achterhalen, en zodat je weet of het is aangenomen/opgehaald.

Stel je voor het komt niet aan, en jij maakt daaruit jouw conclusies.

Sterkte en succes!

En kinderachtig is het zeker niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (48)

Ja, heel leuk, ik zeg: Doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg, je kijkt te veel reklames.
Top! Geweldig! Een beter kado kan je niet bedenken. Ik zeg doen!! :-)
Het zal voor haar als een eer zijn om te horen dat je dit van haar geleerd hebt en nog steeds koestert. Wellicht zal het zelfs weer helpen om weer contact te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk wel. En anders heb jij je best gedaan en ligt het niet aan jou. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of ze stuurt een kritiek over hoe het beter kan.... reactie is reactie denk ik dan maar ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan wel wezen, maar dan is er in ieder geval al wel weer een contact ;-)
Ik vind het een mooi cadeau maar ik weet niet waarom jullie ruzie hadden en ik ken je moeder niet dus ik weet niet hoe zij zou reageren. Ik hoop dat haar hart smelt en alles weer goed komt tussen jullie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou als moeder heel trots zijn. Al dat je de eerste stap durft te zetten en dan op zo persoonlijke manier vind ik echt heel mooi en echt een super gebaar!

Wil je ons laten weten hoe je moeder de CD heeft ontvangen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtige idee, wel suggestie van een inleidende tekst met een verzoenend woord voor deze opname.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartstikke goed bedacht! Moet je zeker doen. En als je moeder het geen leuk cadeautje vindt dan................deugd ze niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top idee..echt doen!

Nog leuker als je het live voor haar gaat spelen bij haar in duitsland..het kost lef maar zou prachtig zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je alleen de cd sturen...Is echt heel goed van je!
Zet hem op, en ik zal aan je denken;-)
Super goed idee.Misschien kan je ook een speciaal stukje voor haar componeren.Ik zou in ieder geval smelten maar ik weet natuurlijk niet hoe gortig je het voordien gemaakt hebt.Ik hoop dat ze je alles vergeeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk dus doen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het leuk is? Nee, het is prachtig! Zelfs een moeder die wel contact heeft met haar kinderen zou ontroerd zijn bij zo'n cadeau. Dat jij de eerste stap zet is een heel mooi teken van je. De combinatie van deze eerste stap + pianomuziek waar zij van houdt + de afzender (jij dus) zal haar zeker verblijden. Natuurlijk weet ik niet wat er in het verleden is gebeurd en wat voor persoon je moeder is, maar het zal haar zeer waarschijnlijk ontroeren. Als dat niet zo zou zijn, besef dan dat wat je hebt gedaan heel erg mooi is. Waarschijnlijk lag het dan aan andere factoren, want een mooier en persoonlijker cadeau dan dit is haast niet te vinden. Succes ermee! Ik hoop dat het contact verbetert! Laat je weten hoe het is verlopen? =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut een goed idee! En als je al de liefde er in legt die je in je hebt dan zal ze ook waarschijnlijk een foutje niet horen (dit aangezien je zelf schreef dat ze heel kritisch is!

Ik heb zelf geen kinderen maar ik weet dat mijn moeder altijd ontzettend straalt als ze mij hoort zingen en/of spelen!

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh en leeftijd en liefde zijn tijdloos, daar hoef je je geen zorgen over te maken!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een superidee en ze zal er vast heel erg blij mee zijn. Vergeet vooral geen leuke cdhoes te maken, misschien een foto er in?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor ,hartstikke leuk idee, ik hoop dat het weer goed komt . Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut een super idee! Ik denk dat ze trots zal zijn! Schrijf ook meteen een brief waarin je van te voren rustig kunt uiteen kunt zetten waarom je graag weer contact wilt, en dat je haar mist.... Ze zal smelten en je in de armen sluiten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep, gewoon doen, vind ze prachtig :)
14 jaar geleden
Een geweldig idee! Doen!
Ik hoop dat het weer goed komt tussen jullie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed. Hiermee laat je jezelf zien. Je hebt er moeite voor gedaan en scheept haar niet af met een of ander duur cadeau. Ik denk dat het haar heel erg zal raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker doen. Ik kan me niet voorstellen dat het haar niks doet, ik zou dolblij zijn met zo'n lief gebaar van m'n zoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt moeders omdat ze gewoon moeder zijn en er zijn moeders die in hun hart moeder zijn.

Als zij in haar hart moeder is moet dit zeker iets met haar gaan doen. En hoop dat de tranen over haar wangen zullen vloeien zodat je het gewenste effect mag bereiken. En jullie weer heel snel samen mogen zijn.

Goed dat je de draad wil weer gaan oppakken,. Wens je heel veel succes en maak er iets moois van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top idee!! En helemaal niet kinderachtig.
Als moeder kan ik me niet voorstellen dat je zo'n leuk cadeau niet geweldig vind.
Hoop dat je ermee bereikt dat er weer contact komt tussen jou en je moeder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg 'doen!!'
Heel leuk idee. Ze zou het vast leuk vinden.

Succes!!!! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze dat _niet_ zou waarderen: dan kan ik je verzekeren dat 't in elk geval niet aan jouw ligt.

Uiteraard ken ik de geschiedenis er omheen/ervoor niet -misschien heb je haar vroeger gepest met de piano? ;) of iets anders geks, maar daar ga ik maar niet van uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat geen tranentrekker is... Besteed extra aandacht aan het hoesje. Zet daar nog een eigen verhaal/gedicht of en/of een persoonlijke foto op.
Denk bij het kiezen van de stukken niet alleen aan jouw favoriete nummers, maar vooral aan die van haar.
Wellicht is er nog een nummer waar zij gek op is of wat zij
aan jou geleerd heeft.
Succes. Je zult wel begrijpen dat ik wel geinteresseerd ben waarom je moeder niet meer met je praat maar ik
hoop dat deze stap om het goed te maken gaat lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grandioos idee, ze zal smelten. Moederliefde gaat niet over. Wellicht heb je veel goed te maken? Vertel haar dat je van haar houdt en haar mist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top-idee.
Het belangrijkste hiervan is is dat het rechtstreeks uit je hart komt. En het maakt niet uit of je een kind, jonge man of volwassen bent. Dit kado is prachtig en zeker niet kinderachtig.
Misschien kan je op de hoes een mooie foto zetten. Van jezelf hoe je nu bent of van jij en moeder samen.
Zet binnenin een mooi tekst die net zo uit je hart komt als dit idee.
En als je wil eten of de tekst goed is... van mij mag je dat gewoon vragen hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon doen dus. . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord heeft XiniX ook gegeven
Wat heeft jouw antwoord dan voor meerwaarde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus
Ook van mij een +. Ik vindt het een ontzettend lief idee. Hier is duidelijk goed over nagedacht en straalt liefde uit.
Ik zou dit als moeder zeer zeker een heel leuk cadeautje vinden. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker is dat leuk. Zet je emoties om in een mooie piano cd. Ze zal het zeker waarderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja te gek ! erg persoonlijk en je doet er moeite voor. zoiets kan een moeder niet koud laten.... succes !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik vind het een mooi cadeau. Dan laat je het je moeder zien dat je echt je best eraan hebt besteed!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Ben17;

Zeker weten; niets is voor mij zo mooi om te krijgen als een echt persoonlijk geschenk, zeker als de gever het helemaal zelf bedacht en gemaakt heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel erg leuk! ik weet zeker dat de tranen in haar ogen zullen springen! misschien is het leuk om een liedje te schrijven/laten schrijven, en er een zanger/zangeres voor te vragen, met een tekst speciaal voor haar. dat jij piano speelt, en een vriend of vriendin of kennis ofzo erbij zingt!

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, klinkt echt superleuk.
Ik vind het heel lief van je dat je zoiets wil doen.
Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een geweldig goed idee! En er is niets kinderachtigs aan! Ik hoop echt dat het weer goed komt tussen jullie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet te lang over nadenken Ben, echt doen, dit moet je moeder goed doen, dat kan niet anders, dat je op deze manier contact met haar wil en het goed wilt maken zonder woorden maar met jullie passie.. krijg nu al kippenvel! Doe je best! Komt goed!! X
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist leuk! Vooral als je een beetje aardig kan spelen! Een zelfgemaakt/zelfbedacht kado is altijd beter dan iets uit de winkel!
Als kind is dat een Tekening en als je ouder bent zoiets! Vorig jaar heb ik ook zoiets gemaakt voor mijn vader; flauwe verjaardagsliedjes met tussendoor feitjes over het getal 51 en 1957!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, leuk. Ze kan dan trots zijn op je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal top. Maar doe wel een brief erbij, dat je zo graag weer contact wil.!!!!!!!!!!!!

Als je zou zien wat een berg aan eigen bedachte cadeautjes ik bewaar. Die zijn zo kostbaar, daar kan geen winkel cadeautje tegen op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je er bij dat het kinderachtig zou zijn!!
Misschien zou je bij elke keuze van de stukjes die je op de cd gaat zetten een klein stukje kunnen schrijven, waarom je juist dit stukje gekozen hebt voor haar cd. Daarin kun je wellicht ook je eigen gevoel vertolken.
Als je maar de goede toon aanslaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten doen, het is persoonlijk wat het leuk maakt. Als je moeder dit niet respecteerd dan moet je geen band met haar willen. Ik vind het een geweldig idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je moeder was zou ik je met heel mijn hart omarmen, want zelfs nu ik dit zonder je te kennen lees vind ik je al een schat en een lieverd die het helemaal waard is om te vergeven. Dat staat hier misschien een beetje raar maar het is precies zoals ik het typ.

En ook al schreef je een kaart of belde je of stuurde je een foto; alles wat je doet met deze intentie is een eerste stap in de goede richting. Je moet het wel heel bont maken om zulke signalen te verpesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst vind ik jouw idee een mooi en lief gebaar. Normaliter smelt een moederhart van zo'n verrassing. Zorg er voor dat ze op een makkelijke, laagdrempelige manier kan reageren maar tegelijk zich niet voor het blok gezet voelt. Zou het een mogelijkheid zijn dat je een zelf ingespeelde mp3 of video van een mooi en toepasselijk stuk online zet, waar ze een reactie onder kwijt kan, of kan mailen, of je kan bellen, al naar gelang wat zij op dat moment zelf wil? Misschien ken je wel iemand die je kan helpen om een eigen webadres te maken, kan heel simpel zijn, of bijvoorbeeld een familielid of vriendin die ervoor zorgt dat je cd-tje bij haar thuis onder de kerstboom terecht komt? :) Veel succes en ik hoop op een mooie afloop voor je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een lief mens ben jij , dat je HET meest liefdevolle cadeau voor je moeder weet te bedenken.
Muziek en je eigen inbreng daarin, en dat met het idee dat je moeder degene was die je het heeft leren bespelen.
Een beter idee zou ik niet kunnen bedenken.
Wees maar trots op jezelf.

En....waardeert jouw moeder dit cadeau niet...dan is ze jouw liefde niet waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je laatste regel... ben ik niet met je eens. Je weet niet wat hier aan vooraf is gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een moeder in hart en nieren, zal haar kind altijd koesteren. Iedereen maakt fouten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
.....Ook moeders kunnen loeders zijn hoor, Lora.
Ik ken meerdere mensen die onvoorwaardelijk blijven proberen om de liefde voor hun moeder beantwoord te zien, maar nooit krijgen wat ze zoeken...
het is een waardeloos goed idee. ik zou het doen.

veel succes

Toegevoegd na 3 minuten:
wat je ook zou kunnen proberen is er een soort van dvd van te maken. het is natuurlijk jouw keus, maar dan kan je het nog groter maken.

als je de cd doet, doe er dan wel een soort intro bij

Toegevoegd na 15 minuten:
maak het ook zo persoonlijk mogelijk, doe nummers waar jij van houd/ goed in ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je moeder dit geen leuk gebaar vindt, is ze het niet waard jouw moeder te zijn. Elke ouder zou zoiets geweldig vinden, of je nu 8 of 80 jaar oud bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het zeker doen! Dit omdat het cadeau persoonlijk is en met liefde voor haar is gemaakt door jou. Daardoor krijgt dit cadeau een persoonlijke waarde. Hopelijk ook voor haar waardoor alles weer kan worden bij gelegd. Dus ik zou zeggen, doen!

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het gewoon doen!!
het is een heel leuk(lief) idee en absoluut niet kinderachtig!!
het zegt veel over jou: dat je van dezelfde hobby's houdt
dat je graag wil dat het goedkomt en vooral dat je aan haar denkt,van haar houdt...
ik zou(als mama van 3 kinderen) iig ontroerd
zijn van zo'n kado!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf zou ik het een leuk cadeau vinden om te krijgen.
Je moeder is pianolerares schreef je.
Ze zal waarschijnlijk , omdat jullie niet(positief) met elkaar omgaan je prestatie meer gaan beoordelen op fouten dan dat je uiting van genegenheid naar haar aan zal komen vrees ik.
Het klinkt bot maar ik denk dat je haar beter een pianoCD van een virtuoos kunt sturen en een hartelijke brief waarin je je emoties en gevoelens beschrijft.
Op beide punjten communiceer je dan "op niveau"
met haar, ze zal wellicht een perfectioniste zijn en daarin schuilt mogelijk ook de reden/basis voor dit probleem.
Als zoon de eerste stap zetten vind ik KLASSE.
In wezen toon je haar daarmee aan dat je zeker de moeite waard bent om mee om te gaan.
Op zo'n zoon zou ik als ouder trots zijn.
Ga ervoor en veel succes.