Waarom denken mensen uit het noorden van Nederland bij het woord carnaval toch altijd "vreemdgaan"??

Laatst was er ergens een of andere poll waarin werd gesteld dat carnaval gelijk staat aan: zuipen en vreemdgaan. Ik vraag me gewoon af waar dat vreemdgaan op slaat en wie dat ooit heeft bedacht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is simpelweg te halen uit de verhalen die je hoort van mensen die uit de streek zelf komen; ik hoor altijd dat mensen flink zuipen en dat veel mensen vreemdgaan ;) Ik kom uit Groningen ;)

Waarom hebben ze een eigen taal ? denk dat we dit nooit zullen weten..

Ik kom zelf van boven de rivieren, maar dat schiet nu niet direct in mijn gedachten als ik aan carnaval denk

Het carnaval wordt In het hoge noorden vrijwel niet gevierd. Net zo min wordt het vasten vrijwel niet gedaan na het carnaval onder de rivieren. Dat noordelingen zulke gedachten hebben over vreemd gaan is mij niet bekend ( ik woon nu 8 jaar in hoge noorden) Toegevoegd na 58 seconden: Ps. In het hoge noorden zijn niet veel mensen belevend vandaar dat carnaval vrijwel niet gevier wordt

Carnaval is het feest waar de regels eventjes niet tellen. Vandaar ook dat de burgemeester de bordkartonnen sleuten van de stad plechtig overdraagt aan Prins Carnaval, die dan vijf dagen het volk liederelijk en bandeloos ‘regeert’. Geen regels, dus ook de morele wet van de ‘kuisheid’ gaat overboord. Als eerste, meestal, wil ik wedden. En die maskers zijn natuurlijk om écht vrij te kunnen zijn. Als je niet herkend wordt, hoef je ook niet bang te zijn dat je later toch op je losbandige gedrag wordt aangesproken. Van echt overspel zal overigens zoveel sprake niet zijn (geweest), zelfs met carnaval kun je je partner pijn doen. En je wil wel met jezelf kunnen blijven leven. Maar voor ongehuwde lieden, die (tot voor kort) de rest van het jaar, met chaperone, braaf en vroom op ruime afstand van elkaar moesten blijven, zal carnaval een feest zijn geweest om naar uit te kijken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100