Tot wanneer 'mag' je mensen een gelukkig nieuwjaar wensen?

(Ik heb altijd geleerd dit na 15 januari niet meer te doen.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.2K

Het beste antwoord

Wie het officieel wil doen volgens het goede gebruik, moet het vòòr 6 januari (Driekoningen) doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Is het niet tot drie koningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaag doe ik het op school en werk.
In mijn vrienden en familiekring heb ik nu zo'n beetje iedereen wel gehad, volgens mij.

Na vandaag zal ik niemand meer nieuwjaar wensen. Als mensen mij nog nieuwjaarwensen wens ik ze uiteraard ook nog van harte de beste wensen. Maar ik zelf begin er niet meer aan. Anders kan je, wat je zeg, tot half januari je hier nog wel mee bezig gaan houden.
En op een gegeven moment weet je van je collega's en klasgenoten etc. toch al niet meer wie je nu allemaal wel en niet gehad hebt. Daarom stop ik er zelf na vandaag mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel tot driekoningen (6 januari).

Maar ja... in China vieren ze het nieuwjaar ergens begin februari, Thailand volgens mij ergens in april dus afhankelijk van waar je in de wereld bent kan het zomaar anders zijn :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen houden 3 koningen (6 januari) aan. Maar later mag van ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik leerde vroeger dat je tot eind januari een gelukkig nieuwjaar kan wensen!
Bij een vroegere werkgever was de nieuwjaarsreceptie altijd op de laatste werkdag van januari en dan was het nieuwjaar wensen echt voorbij!
En de kerstboom stond bij ons altijd tot na Drie Koningen, de koningen werden door ons naarmate die datum naderde steeds dichter bij het stalletje gezet! Na Drie Koningen ging de boom weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wens iedereen de beste wensen het hele jaar door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het houd natuurlijk een keer op.
Maar als ik goede bekenden tegenkom dan gebeurt dat toch nog tot diep in januarie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6 januari, maar als je iedereen hebt gehad waarom zou je het blijven zeggen tot de 6e
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het nog tot 10 januari nog net kan, maar daarna vindt ik het toch een beetje lullig gaan klinken.. hihi