Hoeveel vingers verliezen we gemiddeld met Oud en Nieuw ?

Dit wou ik even weten .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verlies er gemiddeld 0,000000724 vingers per jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna 1100 gewonden, 23 uitgebrande scholen en miljoenen euro's schade door vernielingen. Dat was vorig jaar in Nederland de trieste balans van oud en nieuw. Die cijfers wijken nauwelijks af bij voorgaande jaren. Voornaamste oorzaak: vuurwerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemiddeld verliezen wij Nederlanders geen enkele vinger. Wet van de grote getallen, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We verliezen één middelvinger op zijn minst...
rebecca
14 jaar geleden
gemiddelt kom je lang niet eens op 1 vinger
er zijn waarschijnlijk maar een paar mensjes die een vingertje of 1 of 2 verliezen dat kan je niet gemiddelt berekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen, laten we ervan uitgaan dat de anti-vuurwerk spots hun vruchten afwerpen, en zo het gemiddelde naar nul brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb al 50 keer Oud en Nieuw meegemaakt en nog nooit een vinger kwijt geraakt.... dus ik kan je zeggen dat ik gemiddeld 0 vingers ben verloren... [ 0 vingers : 1 persoon : 50 keer Oud en Nieuw = 0] als je me even de aantallen geeft van alle vingers die door alle mensen met Oud en Nieuw zijn verloren, kan ik met de zelfde formule antwoord geven...

Het beste antwoord

Jammer dat niemand serieus op de vraag ingaat.

De zwaarste lichaamsverwondingen veroorzaakt door vuurwerk gebeuren vooral aan de armen (25 %), de vingers (32 %), de ogen (15 %) en het gezicht (13 %).
Als we nagaan dat we vorige jaarwisseling 790 gewonden hadden door vuurwerk tijdens Oud en Nieuw ligt het aantal vingerongelukken op ca. 250.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar zijn dat 250 verloren vingers?
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat denk ik niet. Ernstige verwondingen zijn dat.
En verbrandingen ook vast wel.
Hoeveel er echt verloren gaan kan ik nergens vinden. Telt een halve vinger ook mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Dit benaderd tenminste nog het dichtste het gevraagde antwoord (in tegenstelling tot wat ik hierboven zie).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is de definitie van een vinger? Twee, drie kootjes? Of is één al voldoende? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel dat 100 mensen 1 volledige vinger verliezen op een populatie van 1000 mensen is het dan correct om te stellen dat ieder van de 1000 mensen gemiddeld genomen 0,1 vinger verloren heeft? Zo zag ik het namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel dat je reageerde !

Andere antwoorden (4)

Ha, die Eempje;

Voor zover ik de onderzoeken in mijn omgeving kan verifiëren hebben wij met zijn allen gemiddeld geen enkele vinger verloren door vuurwerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het echt niet weten. Wat ik wel weet is dat als je geen vuurwerk af steekt, je in ieder geval je vingers behoudt. Denk er eens over na! En het scheelt je ook nog geld, en dat kun je weer geven aan minderbedeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weliswaar geen vingers, maar toch illustrerend: http://www.nu.nl/binnenland/2153782/al-drie-ogen-blind-vuurwerk.html
14 jaar geleden
Even voortbordurend op het antwoord van Antwoordman. 250 vingerongelukken op 15 000 000 inwoners = gemiddeld 1,66666667 × 10-5 vinger per persoon. Best veel dus als je het vergelijkt met de kans dat je de oudejaarsloterij wint...