Hoeveel vingers verliezen we gemiddeld met Oud en Nieuw ?

Dit wou ik even weten .

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jammer dat niemand serieus op de vraag ingaat. De zwaarste lichaamsverwondingen veroorzaakt door vuurwerk gebeuren vooral aan de armen (25 %), de vingers (32 %), de ogen (15 %) en het gezicht (13 %). Als we nagaan dat we vorige jaarwisseling 790 gewonden hadden door vuurwerk tijdens Oud en Nieuw ligt het aantal vingerongelukken op ca. 250.

Ha, die Eempje; Voor zover ik de onderzoeken in mijn omgeving kan verifiëren hebben wij met zijn allen gemiddeld geen enkele vinger verloren door vuurwerk.

Ik zou het echt niet weten. Wat ik wel weet is dat als je geen vuurwerk af steekt, je in ieder geval je vingers behoudt. Denk er eens over na! En het scheelt je ook nog geld, en dat kun je weer geven aan minderbedeelden.

Weliswaar geen vingers, maar toch illustrerend: http://www.nu.nl/binnenland/2153782/al-drie-ogen-blind-vuurwerk.html

Even voortbordurend op het antwoord van Antwoordman. 250 vingerongelukken op 15 000 000 inwoners = gemiddeld 1,66666667 × 10-5 vinger per persoon. Best veel dus als je het vergelijkt met de kans dat je de oudejaarsloterij wint...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100