Omdat vlak na de kerst het nieuwe jaar begint en dat is een mooie gelegenheid om iedereen de beste wensen te sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is helemaal uit de tijd. In de jaren vijftig werd dat nog gedaan.
Ik vermoed dat de Kerst nog het belangrijkste feest is wat door een grotere bevolking groep wordt gevierd.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de kerst echt zo,n tijd is dat je lekker die kaarten kunt gaan schrijven,omdat je veel binnen zit en het vroeg donker is.
zou de kerst in de lente vallen net als pasen,dan zouden er ook minder kaarten verstuurt worden omdat het weer dan alweer heel anders is en mensen andere dingen te doen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je ooit van Paaskaarten gehoord?... Nou dan daarom zijn er wel Kerstkaarten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel paaskaarten hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut, en er zijn landen waar Pasen uitbundiger gevierd wordt dan Kerst in onze omgeving.
je kunt wel een paashaas versturen, maar dat geeft zo'n rompslomp: kooi met drinkbak en verpakking kost bovendien al gauw tientallen euro's voor verzending.
Een kerstkaart is veel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kerst is één van onze belangrijkste feestdagen en er zit blijdschap in, dat is echt een traditie.
Het kaarten sturen komt denk ik vanuit de blijdschap met de geboorte van Christus.
Bij Pasen is dat veel minder en weet vrijwel niemand wat er nu eigenlijk gevierd wordt. Sterker nog: Pasen is geen feest want dan sterft Christus, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Iris, voor veel christenen is Pasen nog een groter feest dan Kerst, want Pasen draait niet om het sterven van Christus (goede vrijdag), maar om de opstanding (Pasen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed Iris, en daar komt ook nog bij dat mijn trainer altijd zegt dat als je niet goed kunt pasen de ander niet goed kan scoren.
Kerst heeft meer met het geloof 'Christendom' te maken, en aangezien deze geloof basis staat in Nederland word er veel gebruik van gemaakt. Kerst is ook geen week verwijderd van het nieuwe jaar, dus wens je iedereen tegelijke tijd de beste wensen, twee vliegen in een klap dus!