Denkt je dat de maatschappij te veel druk op zet om mensen?

In relaties en of kinderen hebben? Denkt je dat dit schervengericht mensen die volkomen tevreden zijn om single te blijven? Is dit erger rond de feestdagen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De druk wordt steeds groter; ik mat vanmorgen wel 4 bar.

Het beste antwoord

Ja veel te veel en het wordt erger en erger en ook wordt de druk steeds jonger er op gezet... Kinderen moeten zo meteen met 3 jaar naar school, de plannen liggen er al...

En ja ook dat je een partner moet hebben en dat wordt inderdaad sterker als gevoel gemist als er zogenaamd feestdagen zijn... Kijk maar naar filmpjes op de reclame als je een feest ziet, altijd één mooie gelukkige vrouw met een mooie gelukkige man en twee kinderen, dat is het ideaal... En dat wordt vooral gevoeld met Kerstmis...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, iedereen is vrij om al dan niet kinderen te willen. Zelfs al kun je geen kinderen krijgen dan kun je volkomen tevreden zijn als je het accepteerd. De maatschappij is echter gebaat bij groei, vandaar dat die druk moeilijk te weerstaan is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ja dat vind ik...

Want ik ben bewust vrijgezel(lig) en lesbisch. En mgr. F. Wiertz vind dat een schande voor het Bisdom...

Of was dat nu omdat ik ook nog Moderne Heks ben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja..., de druk wordt zo lanzamerhand ondragelijk...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ik laat me door de maatschappij niet onder druk zetten, en al helemaal niet in december!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Babyfaced;

Als mensen zich door de druk van hun omgeving een relatie of kinderwens laten 'opdringen' dan hebben ze volgens mij een groter probleem met zichzelf dan met hun omgeving. Iemand die bewust kiest om aan dit soort sociale chantage geen gehoor te geven en zich goed voelt bij die keuzes zal daar ook tijdens de feestdagen geen last van hebben, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach gewoon niet zoveel naar de media, vrienden en familie luisteren en meer naar je hart, dan komt alles goed. Wil je ongelukkig worden voor anderen ? Zodra je ongelukkig bent, zijn die anderen niet thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet dat de maatschappij veel druk zet op mensen om maar relaties aan te gaan en/of kinderen te krijgen.
Ik denk eerder dat het andersom is. Tijdens de feestdagen ligt er enorm veel nadruk op het gezellige bijeenzijn van familie. (ook bijv. in de reclame op televisie). Hierdoor hebben mensen die single zijn zelf het idee dat zij buiten de boot vallen. Dit hoeft echter niet zo te zijn als ze zelf deel uitmaken van een gezellige familie- of vriendenkring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een onzin.Wie is dat, de maatschappij?Je bent toch een vrije onafhankelijke geest.Je gaat en staat waar je wil, je eet wat je wil, met wie je wil en wanneer je wil.Laat je toch niets wijsmaken.