Ik verkoop ringen op de vrijmarkt iemand tips om die neer te leggen? (zodat ze niet gestolen kunnen worden)

Ik ga op de vrijmarkt staan met armbanden ringen en kettingen in grote hoeveelheden. ik ben bang dat ze gestolen worden dus weten jullie een goede manier om deze uit te stallen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Doe ze in een glazen of plastic doosje (doorzichtig) en stal ze hier netjes in uit. Als je er een klein slotje op doet dan kan niemand ze zomaar mee nemen.

Je kunt er ook een lang lint door heen rijgen welke je vast maakt aan een tafelpoot (of iets anders) Als iemand een ring wil maak je de knoop even los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet handig als iemand de middelste ring wil... dan blijf je rijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet als je meerdere linten neemt met steeds een paar ringen
1/prik ze vast op een fluweelbord.
2/sta niet alleen, vraag een goede vriend of kennis een oogje in jet zeil te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch - helaas - eigenlijk maar op twee manieren :
- met overzichtelijke hoeveelheden onder glas, en in de gaten houden wat er open en dicht gaat
- aan nylon draden of kettinkjes. Dat is goedkoop en eenvoudig zelf in elkaar te knutselen ; kost eigenlijk alleen tijd.

Zelf vind ik het met het passen van ringen (want dat moet nu eenmaal) het prettigst als ze vrij aan een (stevige) nylon draad zitten (niet te dun vissnoer of liever etaleerdraad bijvoorbeeld ; dat trek je niet zomaar doormidden) zodat je goed kunt passen en de ring afzonderlijk zien. Met een hele bos om een ring heen is beduidend minder prettig, en kettinkjes nemen vaak teveel ruimt in zodat je niet goed kunt passen. (voor armbanden en kettingen komt dat minder precies). Kettinkjes voor de beveiliging zijn echter wel duurder in aanschaf, maar ook iets 'diefstalbestendiger'.

Het mooist is als je bijv, gaatjesbord hebt waar je de draden doorheen haalt en ook weer terug kunt trekken, zodat de ringen bruikbaar, pasbaar en overzichtelijk geëtaleerd zijn, maar niet zomaar kunnen 'verdwijnen'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uitgebreid zinvol antwoord, plus dus
Waarschijnlijk ben je opzoek naar een goedkope oplossing ;-),dat zou je kunnen doen door een glasplaat over de ringen armbanden te leggen.Je plakt dan tape aan de kant van het publiek en laat de klant wijzen,jij bent dan degene die pakt.Aan jouw kant kun je de plaat omhoog wippen.
Door de ringen in piepschuim te leggen ( zelf passende openingen maken) ligt de glasplaat egaal over je sierraden.
Boven de glasplaat zou je nog afzonderlijke draden kunnen spannen waaraan je kettingen en armbanden hangt.Jij bent degene die ze eraf haalt en de klant laat passen.
Hopelijk heb je wat aan dit antwoord ,veel plezier op de vrijmarkt !!
Groet,
babyjane