New Mecixo is een van de staten van de Verenigde staten van Amerika, hier gelden dus de Amerikaanse feestdagen:

Dus dat waren dit jaar:

zaterdag 1 januari 2011- Nieuwjaarsdag

donderdag 6 januari 2011-Driekoningen

zondag 16 januari 2011-Wereldreligiedag

maandag 17 januari 2011-Martin Luther King-dag
De Martin Luther Kingdag is een Amerikaanse feestdag die de Afrikaans-Amerikaanse dominee dr. Martin Luther King jr. eert. De feestdag valt jaarlijks op de derde maandag van januari, rond de tijd van de verjaardag van King, op 15 januari.

maandag 14 februari 2011-Valentijnsdag

donderdag 17 februari 2011-Doe Vriendelijk Dag

maandag 21 februari 2011-President's Day
Iedere derde maandag van februari. President's Day (ook wel Washington's birthday) is een feestdag in de Verenigde Staten ter ere van Presidenten Washington, Lincoln en alle andere presidenten van de Verenigde Staten.

maandag 14 maart 2011 -Pi-dag

donderdag 31 maart 2011-César Chávez Day
César Estrada Chávez (geboren op 31 maart 1927 en gestorven op 23 april 1993) was een Mexicaans/Amerikaanse boerenknecht, vakbondsleider en mensenrechtenactivist.

vrijdag 22 april 2011-Goede Vrijdag

zondag 24 en maandag 25 april 2011-Pasen

zondag 8 mei 2011-Moederdag

zaterdag 21 mei 2011-Dag van de strijdkrachten
Armed Forces Day valt ieder jaar op de derde zaterdag in mei.

maandag 30 mei 2011-Memorial Day
Memorial Day is een Amerikaanse feest- en gedenkdag, gehouden op de laatste maandag in mei, waarop Amerikaanse militairen die tijdens hun dienstperiode de dood vonden, worden herdacht.

donderdag 2 juni 2011-Hemelvaartsdag

zondag 12 en maandag 13 juni 2011-Pinksteren

dinsdag 14 juni 2011-Flagday
Op 14 juni 1777 wordt het Stars and Stripesontwerp als vlag aangenomen door het congres van de Verenigde Staten.

zondag 19 juni 2011-Vaderdag

maandag 4 juli 2011-Fourth of July
Independence Day, onafhankelijkheidsdag (The 4th of July) is in de Verenigde Staten van Amerika een nationale feestdag ter viering van de aanname van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring op 4 juli 1776. In deze verklaring werd de onafhankelijkheid van de VS tegenover het koninkrijk Groot-Brittannië bevestigd. The Fourth of July wordt veelal geassocieerd met parades, barbecues, picknicks, honkbalspelletjes, vuurwerk en verschillende andere publieke en privégelegenheden ter viering van de historie en tradities van de VS.

zaterdag 30 juli 2011-Schoonvaderdag

antwoord verder in reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vrijdag 5 augustus 2011-Atomic Bomb Day
Herdenkingsdag van de eerste aanval met een atoomwapen. maandag 5 september 2011-Labor Day
Belangrijke Amerikaanse feestdag op iedere eerste maandag van september. zaterdag 17 september 2011-Burgerschapsdag
Ceremoniële dag voor nieuwe Amerikanen. De datum is de dag waarop in 1787 de eerste grondwet van het land werd getekend. zaterdag 17 september 2011-Dag van de grondwet
Constitution Day. Op 17 september 1787 werd de eerste Amerikaanse grondwet ondertekend en is daarmee de oudste grondwet ter wereld. maandag 10 oktober 2011-Columbus dag maandag 17 oktober 2011-Black Poetry Day
Dag ingesteld voor de Afro-Amerikaanse poëzie op de geboortedag van Jupiter Hammon. dinsdag 18 oktober 2011-Alaska Dag
Op deze dag wordt herdacht dat op 18 oktober 1867 Alaska werd overgenomen van het toenmalige tsarenrijk Rusland. Dat gebeurde met een vlaggenceremonie in het fort Sitka. maandag 31 oktober 2011-Halloween dinsdag 1 november 2011-Allerheiligen woensdag 2 november 2011-Allerzielen vrijdag 11 november 2011-Oorlogsveteranendag
Veterans' Day. donderdag 24 november 2011-Thanksgiving
Belangrijke Amerikaanse nationale feestdag. Altijd de vierde donderdag van november. Traditioneel is dit de dag waarop dank wordt gezegd voor de oogst en voor allerlei andere goede dingen. zaterdag 26 november 2011-Niet-Winkeldag woensdag 7 december 2011-Pearl Harbor Day
De aanval op Pearl Harbor door de Japanse vliegtuigen op 7 december 1941 was de directe aanleiding voor Amerika om betrokken te raken bij de Tweede Wereldoorlog. vrijdag 16 december 2011-Boston Tea Party
De Boston Tea Party was een protest van Amerikaanse kolonisten tegen de Britse overheid op 16 december 1773, te Boston in Massachusetts. Het is een van de belangrijkste legendes van de Verenigde Staten en een centraal punt in de Amerikaanse Revolutie. zondag 25 en maandag 26 december 2011-Kerstmis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
New Mecixo moet natuurlijk New Mexico zijn