Hoe organiseer je een leuk verjaardagsfeestje?

Op zondag ben ik 21 jaar geworden. Maar aangezien ik een best kleine familie heb, was het nogal saai. En aangezien ik toch wel meer vrienden heb, wil ik ze uitnodigen voor een verjaardagsfeestje, maar ja, een probleem. Wat moet ik doen?

1 vriend komt sowieso wel, maar de rest, dat weet ik niet. De een kan ik net aan een vriend noemen. 2 anderen wonen in Limburg of daar in die regio (Dus 2 uur reizen naar mijn woonplaats in Zuid Holland). Dus ja, het moet wel iets zijn.

Ik wil het liefst gaan bowlen. Maar goed, ik weet dus niet of ik dat red met de hoeveelheid geld die ik heb. Ik weet wat het ongeveer kost, 27.50 per maand. Maar geen inkomen en ja, me verjaardagsgeld, moet ik achter de hand houden, aangezien ik anders in Oktober rood kom te staan. En daarbij, om je vrienden 2 uur te laten reizen voor 1 uur fun, dat gaat mij gewoon te ver. Zwemmen is ook leuk, wel betaalbaarder, maar heb geen zwemkleding.

Thuis heb ik het probleem van ouders. Ik denk niet dat ze het prettig vinden als ik met 5 mensen constant heen en weer loop. Ook ben ik geen actief iemand. En erg verlegen.

Dus, kan iemand me helpen? Iedergeval wat opties te noemen. (Houd je betweterigheid lekker weg AUB, ik hoef niet te weten dak moet afvallen of me geld gewoon moet besteden, ik wil ideeën, geen bemoeienis.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Thuis is gewoon het goedkoopste. Zelfs als je je ouders een bioscoopbon toestopt met de opdracht/vraag dat zij dan op jouw dag naar de film gaan en jou voor de rest je gang laten gaan.
Nodig iedereen bijvoorbeeld uit voor het eten, zorg bijvoorbeeld voor iets zoals tapas, allemaal kleine hapjes waarmee je een lange maaltijd kan maken waar je wel een poosje door blijft zitten, gezellig kan babbelen en het ziet er feestelijk uit. Daarna natuurlijk koffie/thee met taart en vervolgens kan je nog eventuele restjes van de tapas en nog wat andere knabbeltjes op tafel zetten en aan de fris/alcohol gaan. Zorg voor een leuk achtergrondmuziekje. Zo simpel kan het zijn en als het leuke vrienden zijn dan is het toch al snel gezellig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht ook aan thuis, dat kun je eventueel ook op je eigen kamer doen zodat je ouders er geen last van hebben/jij je eigen ding kunt doen met je vrienden zonder ouders om je heen.
Je zou (als je tv hebt op je kamer) voor een leuke film kunnen zorgen en dan maak je een bioscoop van je kamer met popcorn, gordijnen dicht, wat lekkers te drinken.. hoeft allemaal niet zo duur te zijn!

Ik denk dat als je verlegen bent het wel goed is om iets te DOEN, dan ben je lekker ergens mee bezig en is de aandacht niet zo op je gericht. Dus een film kijken is iets doen, maar misschien zou je nog wel wat anders kunnen bedenken. Het is jammer dat het weer niet meewerkt anders had je een leuke picknick kunnen houden, hoeft ook niet duur te zijn!
En zwemmen vind je niet leuk vanwege je lijf? (omdat je het over afvallen hebt) Nu wil ik me daar niet mee bemoeien, maar je vrienden weten ook met kleren aan wel dat je wat steviger bent, en heb je wel eens in een zwembad rondgekeken? Ik vind mezelf vrij stevig maar als ik ga zwemmen val ik totaal niet op hoor met mijn puddingbuik en drilbillen! haha. Maar goed je wilde ideetjes voor een feestje en geen gepreek.
Ehm........... tja ik weet ook niet waar je woont en wat er dus bij jou in de buurt te verzinnen is, ga anders eens langs (of kijk op de site van) de plaatselijke VVV.
Wie weet op wat voor origineels je komt!
En dingen die suf lijken kunnen dan juist heel erg grappig en gezellig zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak er een themafeest van,dus dat iedereen verkleed moet komen.Zeg bijvoorbeeld dat je een wild westfeest geeft en dat iedereen verkleed moet komen als indiaan of cowboy.Ik benpas 45 geworden en ik heb een kinderfeestje gegeven zoals men vroeger deed.Nagelpoepen,koekhappen en ezeltje prik...was een zéér geslaagde avond,iedereen heeft lol voor 10 gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jullie een garage/schuur hebben, zou je daar iets kunnen doen. Of buiten, onder een groot zeil. (electrisch) barbecuen of fonduen kan gezellig zijn. Misschien een spel doen. Of een film kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echte vrienden hebben het voor je over hoor om te reizen.Je maakt een leuke uitnodigende uitnodiging.En als je niet veel geld hebt stel je voor dat iedereen iets te eten of drinken mee brengt.Dat is tegenwoordig heel normaal.Kleed de ruimte gezellig aan met verschillende zitjes en verlichting.Bij Xenos kun je voor een beetje al veel doen.Zet gezellige cocktails klaar in een leuk glas met zo'n suikerrandje en een gezellig parapluutje.Als het er leuk uit ziet doet het al veel goed.
Misschien kun je van iemand een WII lenen (als je die zelf niet hebt) daar zijn verschillende spellen zoals bowlen maar ook karaoke en andere (gezelschapsspellen op te verzinnen.
Op zo'n manier kun je voor weinig toch een reuze gezellig feest hebben.