Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dodenherdenking, halfstok vlaggen van 18.00 uur tot zonsondergang. Alleen daar waar Herdenkingen worden gehouden, vlag in top na de twee minuten stilte en het Wilhelmus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jouw huis, jouw vlag, daar ga je zelf over. Je mag altijd je eigen vlag uithangen.
Je kan ook de officiële vlaginstructies volgen.
Zie bron:
4 mei: Dodenherdenking, vlag halfstok, 18.00 uur tot zonsondergang (UV);
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Jouw huis, jouw vlag...? Nee, zo werkt het niet! De Nederlandse vlag mag niet tussen zonsondergang en zonsopgang worden gehesen of blijven hangen, tenzij hij zodanig verlicht is dat de kleuren duidelijk te zien zijn. Je kunt zelfs een boete krijgen wanneer je de vlag na zonsondergang laat wapperen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zou ik dan wel eens een bron van willen zien.
In mijn bron staat 'Als u de Nederlandse vlag wilt uithangen, kunt u de dagen van de vlaginstructie (vlaggenprotocol) volgen. Dit hoeft echter niet, u mag ook op andere dagen de vlag uithangen. De vlaginstructie is een instructie die het gebruik beschrijft van een vlag. Voor overheidsgebouwen is de vlaginstructie wel verplicht.'
Volgens mij praat je nonsen Pieter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan geen bron vinden dat je beweringen kloppen Pieter.
Au contraire http://www.goeievraag.nl/vraag/verboden-wet-nederlandse-vlag-dag.31145
Pieter2011
12 jaar geleden
Sorry Odol, je hebt helemaal gelijk. Ik dácht het (zeker) te weten, maar dat blijkt dus niet het geval. Een beetje vreemd vind ik het wel, want overal lees je dat je de Nederlandse vlag alleen tussen zonsopgang en zonsondergang MAG uithangen. Maar er is inderdaad geen wet waarin dat verder is geregeld.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding