Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom geen oranje?!

Ik kijk nu naar de koninklijke familie op NED1, en het viel me op dat geen van allen daadwerkelijk oranje aan heeft. Waarom niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
920

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Omdat ze dan niet opvallen tussen iedereen, en dat zijn er veel, die wel oranje dragen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn weten heb ik ze nog nooit met oranje kleding gezien op Koninginnedag. Ik denk dat het ook als te 'volks' zou worden beschouwd, omdat werkelijk iedereen wel oranje draagt met Koninginnedag.

Als je kijkt naar de oranje wimpel die gevoerd wordt met de Nederlandse vlag, dan staat het symbool tussen de band met Oranje en Nederland. Het zou dus logischer zijn als ze met rood-wit-blauw zouden lopen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nooit eerder een traditie geweest. Het volk viert feest, en betuigd de voorliefde voor de Oranjes, in diezelfde kleur.

Ik denk ook dat het om veiligheidsredenen, niet verstandig is de koninklijke hoogheden in dezelfde kleur te kleden als het volk. In een panieksituatie zou daar grote verwarring kunnen ontstaan. De koninging en haar familie moeten er juist uitspringen, hun mooiste pakkie aan enzv. Het volk hult zich wel een dag in oranje, om het koningshuis te eren (haha, om een dag en nacht flink te zuipen en feest te vieren bedoel ik dus)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de koningin niet jarig is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet de bedoeling.
De koningin en haar gevolg doen juist hun best om er zo sjiek en mooi mogelijk bij te lopen.
Opdat het volk zich kan vergapen aan een rijk gezelschap in prachtige haute couture kleding en dito schoenen.

Ze doen dan wel gezellig - en zogenaamd spontaan - mee met allerlei dingen, maar afstand moet er zijn en blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding