wij wonen in nijkerk nu moet je hier op de vrijmarkt betalen kinderen 1 euro kinderen van 12 tot 18 2,50 en volwassenen 5 euro mag dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een vrijmarkt is een markt waarop iedereen zonder te betalen of te reserveren zijn handelswaar mag verkopen.
Dit is in mijn ogen dan onterecht de kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ja natuurlijk, als je naar de efteling gaat moet je toch ook entree betalen. Waarom zou dat hoer dan niet moeten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd hoor een vrijmarkt is toch altijd gratis. Hier in friesland wel. Wil de gemeente er aan verdienen dat klopt niet hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel raar dat ze het dan een vrijmarkt noemen.

Maar helaas, dit woord is niet beschermd.

Dus de gemeente of de instantie die zo'n rommelmarkt organiseert mag daar wel geld voor vragen.
Je zou toch eens bij de gemeente kunnen informeren hoe dat zit.
Misschien willen ze een tegemoetkoming in de kosten van het rommel opruimen, of toezicht, of huren ze nog wat atracties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aaaccchhh, leg die min eens ff uit.
Dit is namelijk een duidelijk en neutraal antwoord
met bovendien een prima suggestie er in.
Hier op de utrechtse heuvelrug is het goed geregeld, toegang gratis, en een boel afgemeten te 'kopen' plekken voor iedereen, kraampjes voor handelaren en wat ruimte voor niet betalende standjes.. Noem het dan inderdaad geen vrijmart als je ervoor moet betalen, maar aanvechten? Je komt er denk ik niet ver mee.. Veel plezier in ieder geval...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebeurt op meer plaatsen. Helaas, je zou verwachten dat vrijmarkt ook echt vrij is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad op de meeste plaatsen niet gebruikelijk, maar het zal niet verboden zijn.
De gemeente heeft er ook de nodige kosten aan, dus een kleine bijdrage is denk ik niet eens zo verkeerd.

Ik vind de opbouw vrij goed, kinderen die minder verkopen zitten voor 1 euro met hun speelgoed, en de ouderen betalen ook geen hoog bedrag terwijl ze vaak met goederen staan die een veelvoud opleveren.

Doordat iedereen een beetje bijdraagt komt niet alles bij de gemeente te liggen.

Ieder geval veel verkoopplezier!

Ps, wij hebben jarenlang vanaf onze eigen dam verkocht, dat mocht wel gratis, en iedereen kwam er toch langs richting centrum....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal wel mogen, dat zal de gemeente wel van te voren uitgeplozen hebben, maar het getuigt wel van een akelige kruideniersmentaliteit. Zo kun je het geen vrijmarkt meer noemen, want dat betekent juist dat aan iedereen de vrijheid wordt gegeven om zijn handelswaar op straat te verkopen. Tegen betaling kun je iedere zaterdag wel op één of andere vlooienmarkt gaan staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je na afloop wel eens gezien hoe *schoon * de standhouders de vrijmarkt achterlaten?
Misschien is dit wel een tegemoetkoming in de extra kosten die een gemeente moet maken om al de achtergelaten koopwaar weer op te ruimen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, dat is wel zo, maar daarvoor betalen we dan weer gemeentelijk belasting en verontreinigingsheffing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het wel over extra kosten.