Kan de politie je aanhouden en fotos maken als je met een kar vol hout rijdt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was gewoon een kar, goed vastgebonden, met resthout. dus niet uit het bos. Er was niets uitgevallen. Hij werd uit het niets aangehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vond degene waar het hout vandaan kwam dat ook resthout?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat hout waren allemaal oude pallets.

Het beste antwoord

Vandaag zal de politie strenger optreden om te voorkomen dat illegaal vuurtjes gemaakt worden of slecht hout en overige zooi op legale vuurtjes gegooid worden.
Dat aanhouden (wat dus 'staande houden heet' doen ze ook wel ter afschrikking zo van: we houden je in de gaten.

En blijkbaar zaten ze nog goed ook met hun gedachte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kunnen ze als ze reden hebben te vermoeden dat het hout illegaal verkregen is, danwel het hout niet juist vast gezet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met ene kar vol puur hout rijdt, kunnen ze je nergens van verdenken dat je een vuurtje gaat stoken. Dus voor illegale vuren kunnen ze je niet aanhouden.
Voor hetzelfde geldt bouw je een boomhut ofzo van die takken.

Ze kunnen je wel aanhouden als de takken gevaarlijk uitsteken buiten de maximumgrenzen die voor een aanhangwagen en een auto (imperiaal) geldt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ja want je bent verplicht om er een net of dekzeil overheen te leggen zodat de kans kleiner dat er iets afvalt.
Is sinds kort verplicht.

Toegevoegd na 2 minuten:
is al verplicht vanaf 2007
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zat gewoon een net overheen. het was puur om het feit dat hij een vuurtje ervan wou maken...